Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
medic skrev:Hej o hå!
Mina DVD filmer som jag "säkerhetskopierar" vill inte funka på min Fat 32 hårdisk så nu till frågan: Hur ändrar jag till NTFS utan att formatera om en partion?![]()

Haha, har du råkat ut för det roliga fenomenet att disken hela tiden blir "full" och fixar inte dina 4+GB filermedic skrev:Hej o hå!
Mina DVD filmer som jag "säkerhetskopierar" vill inte funka på min Fat 32 hårdisk så nu till frågan: Hur ändrar jag till NTFS utan att formatera om en partion?![]()
Maciver skrev:Start -> kör , skriv cmd, tryck enter, skriv "convert c:/fs:ntfs" (om det nu är c som ska converteras, annars den diskan & inga "kanin öron") tryck enter sen följer du vad som står på rutan.
Lycka till och skyll inte på mig om det blir fel.![]()
Att konvertera en disk från filsystemt FAT16/32 till NTFS ska gå utan att tappa informationen (bör dock säkerhetskopiera datan innan som vanligt, är trots allt MS som ligger bakom systemenThe-PatriX skrev:![]()
Att skriva om ett filsystem till annat format utan att förlora...
.) Funkade på min och enl. Microsoft (& de kan man ju lita påThe-PatriX skrev:![]()
Att skriva om ett filsystem till annat format utan att förlora informationen som ligger på. Det ska väll inte gå? Eller är jag så långt bakom flötet att jag är ett bojsänke?
Sist jag fördjupade mig i A+ boken (1år sedan) så stod det något om att det inte ska gå.
Eller det kanske kan gå med ett specielprogram, men det lär ju ta några timmar beroende på hur mycket det finns på disken.
Fasen vad sugen jag är på att testa detdära kommandot. Kliar verkligen i figrarna.
Äh, vafan testar, återkommer om en stund
, nåde dig om det pippar min dator.
) ska det inte vara några problem.Precismorlock skrev:Haha, har du råkat ut för det roliga fenomenet att disken hela tiden blir "full" och fixar inte dina 4+GB filer![]()

morlock skrev:Att konvertera en disk från filsystemt FAT16/32 till NTFS ska gå utan att tappa informationen (bör dock säkerhetskopiera datan innan som vanligt, är trots allt MS som ligger bakom systemen.)
Däremot nerkonvertera från NTFS går icke.
. 80GB ej utbrännda dvd filmer låg där + how to lose a guy in 10days som jag tänkte se nu. Skit också, 

|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |