Fastställt datum för bokning av SMC BKK-SHK

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjena!

2010-02-01 kommer dagarna att släppas till deltagarna för bokning på SMC Schools hemsida.

BKK 1 30/4 fredag
BKK 2 1/5 lördag
BKK 3 3/6 torsdag
BKK 4 4/6 fredag
Tjejdag 21/6 måndag
BKK 5 22/6 tisdag
SHK 1 23/6 onsdag
BKK 6 9-10/7 fredag-lördag
SHK 2 16/8 måndag

:yoparty

Lite motsägningsfullt eftersom detta sägs på just SMC Schools hemsida:

"Bokningen är öppen och två kurser är bokningsbara. Så snart vi ser att allt fungerar som det ska kommer fler kurser att öppna.
Totalt kommer SMC att köra 75 utbildningar på storbana under 2010"

Inget fast datum där inte och skall det verkligen ta 2 månader att se så allt fungerar. Men visst, 2 har varit släppta nu i snart 2 veckor.
Om de skall få ut 73 st storbana och ett okänt antal gocart så får de ju snart sätta lite fart.
Men du kanske har fått lite inside information som besparar oss den dagliga
utkiken efter utbildningarna.

...Men du kanske har fått lite inside information som besparar oss den dagliga utkiken efter utbildningarna.

Detta gäller BKK Skåne, där jag är med och kör, så ja det är lite insider info riktat till alla här som indikerat intresse att köra på storbana. Detta gäller då mao bara körningar på Knutstorp. SMC-riks har nog som målsättning att inte uppdatera sin sida för än allt är klart.

Mycket av körningarna som skall planeras på storbana är beroende av de större arrangemangens planerng (STCC, SM o rika danskar) som först får välja dagar.

Allt kan hända men ta dessa datumen som ett riktmärke. ALL bokning, sker som tidigare via SMC's sida.

Rock on :yoparty

Last edited:
Tänkte precis starta en tråd ang det här efter jag sprungit på en sporthojjare på jobbet igår =)
Kan vi inte skriva upp vilka bandagar vi tänkt anmäla oss till? Skoj om man är ett gäng där samtidigt :).. Antingen i den här tråden eller en parallell?

Jag kan direkt säga att jag är intresserad utav avrostningen och i alla fall de 2-3 första. Körningarna på Go-Kart banorna låter även riktigt intressant. Tar bandagarna i veckorna före de på helgerna då jag oftast jobbar då.

Last edited:
Detta gäller BKK Skåne, där jag är med och kör, så ja det är lite insider info riktat till alla här som indikerat intresse att köra på storbana. Detta gäller då mao bara körningar på Knutstorp. SMC-riks har nog som målsättning att inte uppdatera sin sida för än allt är klart.

Mycket av körningarna som skall planeras på storbana är beroende av de större arrangemangens planerng (STCC, SM o rika danskar) som först får välja dagar.

Allt kan hända men ta dessa datumen som ett riktmärke. ALL bokning, sker som tidigare via SMC's sida.

Rock on :yoparty

Kanon:tummenupp
BKK Skåne som gäller för mig också.

Tänkte precis starta en tråd ang det här efter jag sprungit på en sporthojjare på jobbet igår =)
Kan vi inte skriva upp vilka bandagar vi tänkt anmäla oss till? Skoj om man är ett gäng där samtidigt :).. Antingen i den här tråden eller en parallell?

Jag kan direkt säga att jag är intresserad utav avrostningen och i alla fall de 2-3 första. Körningarna på Go-Kart banorna låter även riktigt intressant. Tar bandagarna i veckorna före de på helgerna då jag oftast jobbar då.

Tycker jag också att vi kunde försöka fixa, mkt roligare! Om jag kan ta ledigt min natt den 29/4 så hänger jag på den 30/4, annars är det bara helgen sen den 1/5 som jag kan och den 22/6 o 23/6 går också. Jobbar resten, men skulle de behövas så får man väl ta ledigt eller byta skift med någon!:D

Last edited:
All info kommer att finnas på www.svmc.se, och bokning kommer att öppnas 20100201 som Bebe skrev tidigare. Dagarna som angetts är de som kommer att köras på Knutstorp med BKK Skåne. För att kunna boka, måste man vara medlem i SMC (om det är någon som inte vet) Är du inte medlem redan, så bli det innan det är dags att boka ;) Detta kan man fixa på samma sida.

Vill du bli jagad runt Knudan av Bebe, så är det dags att börja fjäska redan nu :) Han gillar saker som det står Suzuki på :D

Vi ses

Paula
Bkk Skåne

Är detta samma sak som broms & kurvteknik kurserna eller har jag missförstått allt? Är inte särskillt hemma på alla förkortningar,,

BKK Skåne har sitt eget sätt att se på det, BKK = Bättre KörKunskap (har jag fått det förklarat för mig).
BKK är visst en egen del av SMC´s "school" som lever sitt eget liv. :brinnerup

Lite funderande på om inte resten av SMC döper om sina kurser efter Skånes. Bättre Körkunskap beskriver syftet bättre och förkortningen är den samma. När det gäller go-cartkörningar så är det nu "Knix" som gäller i hela landet :D

Heja Skaune! :D

BKK och SHK (Sporthojskurs) är i botten samma koncpet. Same shit, different name. :rolleyes:
Det har olika namn för att locka olika målgrupper. SHK togs fram när olyckorna sköt i höjden för sporthojar och där har även instruktörerna mer fokus på "sport".

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...