Faster..

tankade gladeligen hem Faster o tittade på den, beställde den senare från Discshop! en bra film förtjänar att köpas!

Dåliga filmer hamnar i /dev/null

sandstream skrev:
Nej, det gör man inte!
Man ser den hemma med bättre bild och ljud :tungan :hihi
Bättre bild hemma???
Filmar de om samma sak med en kamera med högre upplösning då eller?
Eller på vilket sätt blir bilden bättre när de scannar av filmen till videoformat med låg upplösning och komprimerar med sunkig MPEG2 kodning?

Buster skrev:
Bättre bild hemma???
Filmar de om samma sak med en kamera med högre upplösning då eller?
Eller på vilket sätt blir bilden bättre när de scannar av filmen till videoformat med låg upplösning och komprimerar med sunkig MPEG2 kodning?

Ja den upplösning som används på bio ser ju inte så bra ut heller på XX kvadratmeter...

No1 skrev:
Enkel ekvation - fortsätt att tanka ner filmer så blir det till slut INGA fler filmer oavsett innehåll... :fatta!

Patrik,
SWT Racing...

Ps! tanke vurpa till er som tankar ner filmer mm- tänk OM alla som äger filmrättigheterna mm gjorde precis som ni, åkte hem till er och tog eran motorcykel, bil eller stereo anläggning mm- skulle ni bli glada då... ;) Ds!
Den som har ekonomiska intressen i GR-filmerna får svårt att ställa moraliska krav på andra med bibehållen trovärdighet.

har ca 200 dvd-köpfilmer och 400 vhs-köpfilmer i min samlig, kan inte förmå mig själv att köpa filmer som bygger på att köra så fort som möjligt på allmän väg.
har inget imot att köra fort, men gör det snyggt..
tänk som en politiker, det som inte syns finns inte.... :tummenupp

faster är inköpt & den är kung!!!!

Är det inte så att en stor del av pengarna som man betalar för en cd-skiva eller en dvd-film går till att gynna flottfläcken Persson och hans sliriga lakejer? Jag har inget emot att bidra till att någon artist eller filmproducent blir ännu mer obscent rik än vad de redan är, för en liten stunds verklighetsflykt, men jag tycker det är dålig stil att våra skatteförvaltare ska belägga dessa små triviala nöjen med onödigt höga skatter och straffavgifter. Tills den dagen då det är ett humant pris på musik och film så kommer det nog att fortsätta tankas ner en hel del... Nu kan det ju vara så att jag är fullkomligt felinformerad, men det här är i alla fall den uppfattning som jag har fått.

/Yay! Woo! ...Err...?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...