Fast telefoni

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Byte till Universal ett tag sedan, men dem är helt dumma-i-skallen att ha o göra med, så jag tänkte byta leverantör. Har kollat på Pricerunner och prismässigt ligger dem flesta ungefär på samma prisnivåer.
Är det någon som är nöjd med sin leverantör (Telia räknas inte)? Några rekommendationer? (ringer i princip bara helger och kvällar inom sverige, samt några enstaka utlands samtal. Några att akta sig för?
Tacksam för förslag (och den fria marknaden.. att kunna byta när man är missnöjd)

fart freak skrev:
Kom igen nu! Ingen som har byt från Telia till någon annan leverantör ??? :va

Har tele2 kompis. Ringer gratis till alla fasta abonemang dygnet runt och
dessutom gratis till alla comviq-abonemang.

Eftersom jag desutom har comviq kompis på mobilen ringer jag gratis hem och till hennes mobil frånd en..(och till alla andra med comviq-abonemang)

http://www.editorial.tele2.se/?page...kompis&t2page=privat_fasttelefoni_tele2kompis

Nationell telefoni Vardagar 8-18 Övrig tid
Fasta nätet inom Sverige 0 kr 0 kr
Comviq mobil 0 kr 0 kr
Övrig Mobil 0:99 kr 0:99 kr
Öppningsavgift (per samtal) 0:69 kr 0:69 kr

Månadsavgift: 69 kr

fart freak skrev:
Kom igen nu! Ingen som har byt från Telia till någon annan leverantör ??? :va

Testa dial it ...

Det absolut billigaste och bästa jag haft... tyvärr har jag nu bredbandtelefoni och ångrar stenhårt att jag bytte...

DaLorD skrev:
Testa dial it ...

Det absolut billigaste och bästa jag haft... tyvärr har jag nu bredbandtelefoni och ångrar stenhårt att jag bytte...

Jag har möjlighet till bredbandstelefoni (Tele2), visst är det billigt ringade - men först måste man betala 699 kronor för en adaptor och om man vill behålla sitt telefon nr kostar tillkommer ytterligare 399 kronor. Alltså 1098 kronor, men därefter kan man bara betala för vad man ringer för.

Jag känner mig kluven: 1098 kronor för att komma igång sen billigt som fan (då ingår iofs telefon+surf), eller byta till typ dialit.se eller liknande med fast avgift varje månad + samtals avgifter+surf... Det lutar ju åt bredbandstelefoni tror jag nu när jag skriver detta....

Ska bli student till hösten, måste ordna allt sånt innan..

Jag bytte från telia till tele2, det funkade tills jag flyttade (inom bostaden). Så efter att dom inte lyckats lösa det på över en månad så har jag nu äntligen fått ändan ur vagnen och beställt comhems IP-telefoni, kostade inget i startavgift och i och med att jag har deras bredband samt tv, så betalar jag ingen månadsavgift för telefonen.
Jag blir väl blåst ändå, det blir man oftast...
Men det är skönt med en faktura och att allt funkar.

Kör med BBB iptelefoni, funkat klockrent sen jag bytte i januari. Billagare har det blivit oxå. Bara ett avbrott, pga att tjejen drog ut strömkablen till adaptern. Sen stod hon o klagade på att telefonerna inte fungerade.. :gnissla :tuttar

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt