Fast sken i blinkers!!

oskarrwallin

CH raider
Gick med
7 Nov 2014
Hoj
tomt i garaget :(
Hej!

någon som vet hur man kan koppla så att bliners kan ge ett fast sken när man trycker på en knapp och när man stänger av det och blinkar vanligt så blinkar det? :):confused:

Tjena oskarrwallin och välkommen in i hojvärlden.

Jag har ju fått köra din nyinköpta 125:a - När tiden är inne får du köra någon av mina maskiner :)

PS - Kom hem till mig så drar vi en alternativ kabel till din blinkers och snackar om hur du vill ha det.

Till alla järnhårda SH-busar - Var nu snälla mot våra unga 125-åkare så att vi inte skrämmer bort vår "plantskola".

Last edited:
jag löste det genom att dra en kabel från blinkersen till rälet och samtidigt en direkt till batteriet, en strömbrytare mellan blinkers och batteri och då funkar det som jag vill. :banana

Tack henke, det löste sig, men kommer kanske förbi någon dag och umgås med ludvig så kan du se hur jag löste det :tungan

jag löste det genom att dra en kabel från blinkersen till rälet och samtidigt en direkt till batteriet, en strömbrytare mellan blinkers och batteri och då funkar det som jag vill. :banana

Tack henke, det löste sig, men kommer kanske förbi någon dag och umgås med ludvig så kan du se hur jag löste det :tungan

Du kanske har gjort det med avsikt för att hojen ska kunna stå parkerad ena sidans blinkers lysande.
Men jag gjorde som du i mina första försök få LED -blinkers fungera med ett lastoberoende blinkrelä från biltema. Dvs kopplade det nya blinkreläet via en säkring direkt till batteriet.
Nackdelen som jag såg det var att "vem som helst" (tex jag) som halkade med fingret på blinkersknappen kunde sätta på blinkers när hojen stod parkerad.
Och jag såg risken komma tillbaka till en hoj med tomt batteri.
Så jag kopplade in det nya blinkreläet till en sladd som fick 12Volt först när nyckeln vreds om till körläge.

Det är ingen som annars vet vart jag kan få tag på blinkers med två lampor i, en som lyser konstant och en som blinkar?:)

USA-specade hojar har ju så från fabrik så det borde bara vara att köpa blinkersrelä från ebay.com.

Kanske är svårt att hitta delar till Cagiva i staterna men andra märken kanske passar.

Frågan kvarstår, vad i hela friden skulle vara meningen med detta?

Frågan kvarstår, vad i hela friden skulle vara meningen med detta?

Det är snyggt
Det ökar synligheten
Det är annorlunda styling
Han vill

Take your pick! Varför ska han behöva förklara varför man vill göra en modifikation?

Till Frågan:
Det finns "Running light" moduler att köpa som gör att blinkersen lyser som du vill oskarwallin!
Kolla in Badlands motorcycle products eller Custom LED.

Custom LED har en "blinker genie" som gör det du vill. Alltså tänder blinkersen när du kör utan blinkers på, men när du börjar blinka så blinkar blinkersen. Enda nackdelen är att UNDER BLINKINING så är fram och bak blinkers inte tända samtidigt, utan när bakblinkersen är tänd så är framblinkersen släckt och vice versa. Har du inte blinkersen på alls så är bakre blinkersen släckt och främre tänd konstant.
http://www.customled.com/products/blinker-genie
https://www.youtube.com/watch?v=OuqpcKOA8Ew

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey