Fast i poliskontroll igen !!!

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Då har det hänt igen...blåskontroll och det gick ju bra...
Han skulle precis släppa iväg mej då nästa surgubbe hänger opp sej på skylten igen...

-Den är ju inte laglig!?
-Nä, men det viktiga är att jag inte var full, eller hur?
blablablablablab

-En vecka sedan ombesiktning om jag inte ändrar den..
-Men annars kan jag ju ta böter på 400,- istället ?!?

blblblaaa

Tradiga dom är...men jag ger mej inte..ska ha en bota! :7peta

bo$ken skrev:
Han skulle precis släppa iväg mej då nästa surgubbe hänger opp sej på skylten igen...

-Den är ju inte laglig!?
blablablablablab

blblblaaa

Är dom stenhårda o ger alltid ombesiktning? eller dom nöjer sej med bara böter om dom inte vaknat på fel sida?.
Om det är på det visset att dom kräver ombesiktning för man har mini skylt o åker på både böter o nytt fint belopp för besikning så undrar jag om man skulle ge attan o ha skylt alls där bak o ha orginal skylten med sej i ryggsäcken o hävda att den lossnat o man "ska genast" hem o fästa den.Då borde väl inte ombesiktning vara befogat eller? har jag fel?,du "har ju inte med uppsått" kört utan laglig skylt då.Vet ej hur farbror blå ser på detta

R1 racer skrev:
Är dom stenhårda o ger alltid ombesiktning? eller dom nöjer sej med bara böter om dom inte vaknat på fel sida?.
Om det är på det visset att dom kräver ombesiktning för man har mini skylt o åker på både böter o nytt fint belopp för besikning så undrar jag om man skulle ge attan o ha skylt alls där bak o ha orginal skylten med sej i ryggsäcken o hävda att den lossnat o man "ska genast" hem o fästa den.Då borde väl inte ombesiktning vara befogat eller? har jag fel?,du "har ju inte med uppsått" kört utan laglig skylt då.Vet ej hur farbror blå ser på detta

Ombesiktning är ett tomt hot, det får man inte då miniskylt räknas som om fordonet framförts utan skylt..
Jag vet detta för jag har fått böter för min miniskylt som jag hade...

Samtidigt som jag åkte fast var det en kille med en ducce som provade din teori ovan, den gick tyvärr inte hem.. han fick oxå böter. (kanske beror på vilken polis man råkar ut för, vad vet jag)

/KetogaN

bo$ken skrev:

-Den är ju inte laglig!?
blablablablablab

blblblaaa

Hehe... det är inte lätt av vara Ducceägare, p*liserna älskar oss och vill egentligen bara :fyllisar o :banana

KetogaN skrev:
Ombesiktning är ett tomt hot, det får man inte då miniskylt räknas som om fordonet framförts utan skylt..
Jag vet detta för jag har fått böter för min miniskylt som jag hade...

Samtidigt som jag åkte fast var det en kille med en ducce som provade din teori ovan, den gick tyvärr inte hem.. han fick oxå böter. (kanske beror på vilken polis man råkar ut för, vad vet jag)

/KetogaN

Tror också det är ett tomt hot...det påverkar ju inte fordonets säkerhet alls, jag fick böter samtidigt som Ketogan och ombeskiktinng för att jag INTE hade reflex, men inte för miniskylten , faktum var att jag sattte på reflexen och behöll miniskylten på på ombesiktningen !! Gick egenom utan strul..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT