Fast i mitt gitarrspelande.

Jobbat som ett as och inte ens haft en minut över för gitarren känns det som. :( Men det kommer väl! Fan känner mig pepp nu när jag kollat igenom lite här i tråden. Slash kan slänga sig i väggen när jag börjar lira igen! :yoparty

Stäng tv'n och lira gitarr! Kan du sitta en timme om dagen lär du dig mycket. På fyra timmar lär du dig mer. Ett hett tips är också att göra skillnad på att spela och öva.

Sitta och spela kan man göra med tv'n på. Öva kräver lite mer fokus. Tjo!

Mer än ett klokt ord e sagt.

Vill pusha lite till för vikten av att lira ihop med andra. Om de ens e i närheten av din kunskap,sämre eller bättre e ovidkommande,så e det ngt av det mer utvecklade du kan företa dig med gitarren.

I dagsläget skulle jag säga att jag i snitt kanske lirar en halvtimma om dan. Skulle gissa på ngt sånt,å grejen e att resultatet kommer med kontinuiteten.
Finns inga genvägar å det absolut mest korkade du kan göra i min mening e att ge upp.

http://www.gitarrforum.com/

http://www.ljudbojen.com/

Last edited:
Bli inspirerad

Sjäv är jag periodare spelar mkt mera på vintern då det ska åkas mc på sommaren.Alternerar dessa fantastiska hobbyn.Och då tröttnar man ju inte så lätt heller men vet av erfarenhet att man kan få en låång svacka speciellt efter sommaren då man gjort annat.

Du behöver bli inspirerad kanske av någon gitarrist annan musikstil eller prova att skriva låtar, vad vet jag många tips har ju kommit in och på nätet finns det hur mkt som helst att inspireras av..

Vet inte hur gammal du är.Oftast är den musik man lyssnade på när man började spela som man ändå gillar bäst.Ränderna går liksom inte bort.Och man kan visst återgå till gammalt material som i mitt fall blir typ 80 tal s hårdrock .Accept Msg Rainbow osv och en som tyvärr gick bort" Gary Moore" you name it fantastisk gitarrist och låtskrivare.

Nej nu ska jag sätta The final countdown solot med Norum.
Lycka till och Rock on

Last edited:
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN