Fast i 90-talet

Jag kör bara bana med min SRAD -99. La dit styvare fjäder bak och fram samt ny olja i gaffeln men inte ens servat bakdämparen än så den är väl orginal 1999 rätt igenom :hihi Inga problem att vara bland de 10 snabbaste på många bandagar med den hojen, eller att hänga med i bakre delen av rookie600 fältet för den delen. Såå jävla mycket har det nog inte hänt med hojarna senaste 15 åren att tekniska landvinningar väger upp skit bakom styret! :D

Sen är SRAD:en just en fantastisk hoj.

ZX7R hade inte en suck mot den i originalskick. Suzin var före sin tid.

Men jag vet ju inte vilken jag vill ha mest :huvet
Därför tycker jag du är så skönt som redan har vägen utstakad och kör fullt ut... Du är fan min idol:kär

Ääsh, idol... Jag? Tihi... :rodnar

Nåja, som entusiasthoj duger väl egentligen vad som helst, allt beror på vilken dragning man har. På 90-talet hängde fortfarande 1000 och 1100 kvar, sen tog 750 över farthållningen innan 1000 (R1) kom tillbaks igen. Om vi nu snackar sportisar alltså.
90 innehöll, liksom 80, ett brett spektra av hojar sett till hur utvecklingen rusade framåt. :)

Vilken typ av hoj känner du mest för?

90 tal..

Jag gillar 90-talshojar! En Honda är alltid en Honda, du blir inte besviken på en Blade. Yamaha YZF750R är också fina grejer. Suzuki GSX-R före 1996 är lite för antikt, men du kanske är extremt pervers. Kawasaki har aldrig tilltalat mig, de har den klart sämsta finishen av alla japanska fabrikat. Men ZX-7R är sjukt snygg asså.

Edit: Den här är som en tjusig klocka: https://www.sporthoj.com/annonser/id/5349 En sån skulle man ha!

Har en cbr 900 96a snart 1000 mil ja du läste rätt kan bli din för 28.

Ääsh, idol... Jag? Tihi... :rodnar

Vilken typ av hoj känner du mest för?

hihi sötnos då...

Alltså jag vet fan inte vad jag vill/ska ha helt ärligt.
Jättegulligt med tips och erbjudande här inne men jag kommer nog avvakta tills husaffären är avklarad och
fönstren är bytta.

Sommaren kommer ju med stormsteg:fyllisar

Känner igen mig,,, till skillnad av att jag är insnöad på 70-80 tals hojar. Gillar dom enkla "bruks-hojarna" bäst .

Har en cbr 900 96a snart 1000 mil ja du läste rätt kan bli din för 28.

Oj...! Den där kommer bli rätt unik i framtiden med den mätarställningen. Parkera den och köp en likadan att lägga mil med. Inga bilder? :)

Kom att tänka på att en sådan här skulle jag inte tacka nej till :hihi
Ja, jag vet ; usel väghållning men bara för känslans skull :banana

Kom att tänka på att en sådan här skulle jag inte tacka nej till :hihi
Ja, jag vet ; usel väghållning men bara för känslans skull :banana

Nu är vi riktigt fast i 70-talet.
Nu börjar vi hitta tillbaka till de riktiga ikonerna som tänder på varje kolvslag :smasha
När jag åkte tvåtakt på 80-talet (RD350) kallde folk det för "förvuxna mopeder", idag är de mopparna kult.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back