Fast and furious biltöntar

Kleiv skrev:
Stog brevid en R1:a vid ett rödljus idag med bilen :) jag gasade och han gasade och jag van :hihi

Glömde jag säga att både jag och han hade med oss var sin passagerare, nä men ärligt talat så är inte hojjen överlägsen bilen alla gånger och det med att hans kjolpaket kostar mer än hela din hoj är helt orelevant i samanhanget.

Hela livet kan vara orelevant om man vaknar på fel sida

CALLAHAN skrev:
En snubbe i min hemstad hade trimmat sin 740 turbo och trodde att den gjorde 0-100 på ca 4,5-5 sek.

Då sa vi att han skulle bli från åkt av polarens TT600E med 40+ HK.
Han bara skrattade åt oss.
Det slutade med att vi åkte ut och provade, och 740 blev sanslöst efter.
Han trodde knappt sina ögon. :lol :rofl

Men idag får man se upp för det finns ganska många kompetenta bilar som kör i från en hoj.
Men då syftar jag inte på 0-100 utan typ 130-200.

jo jag vet...400-500hk med turbo är ingen ovanlighet idag

andersbrink skrev:
På oklistrad väg är det ingen fara. Finns väldigt få bilar i Sverige som gör låga nior på vanlig gata. Hrm... fast det gör ju inte en 600 heller... om man nu inte heter Ryan Schnitz - då kör man 9.70 med en ZX6'a som är enbart sänkt och annat avgassystem, i övrigt helt original.

VAD för avgassystem :rolleyes:

prowler skrev:
Varför jämföra bil och hoj överhuvudtaget?
Varför är det töntigt att styla/trimma bilar?
Och om du vet att du drar dom med din 600, varför rejsar du då för?

För att det är kuuuuuuuuuuuuuul............

blom skrev:
ja säg till när du ska rasta en bil på bana... för det vill jag se :)

det har gjorts förr med blandat resultat...visst jag ska snacka med bil grappa här i stan...sedan om du kunde hjälpa mig fixa sponsorer lovar jag att jag ställer upp..

nån som lånar ut sin R1.a??

Duke0 skrev:
Nu är det tredje gången en sån där sjukt turbotrimmad sticker upp o ska rejsa

........................

Nån mer än jag som mött sånna...FF stollar

Hmmm... företeelsen 18,5 år,nytt körkort, BMW av äldre modell o skärmmössa (säkraste tecknet) är väl de värsta? Ska alltid försöka gasa förbi bågar. Råkat ut för detta otaliga gånger och i början drog jag i från dem (i ett fall med verkligt besvär, dock (BMW M3 o min gamla båge)).

Numera låter jag dem rejsa själva då de för det mesta inträffar i stan vid grönt ljus ....

Ja oj så häftiga ni är som drar bilar. Gå och drick vällingen nu. :lol

Vad är problemet?
Känner man inte för att rejsa så låter man bilen dra iväg själv, tycker man det är kul så kör man om :)
Visst kan det vara lite patetiskt när en gammal 240 utmanar men du har aldrig tänkt på att de vill se hojen dra iväg som en pil alternativt leka lite!
Det är oftast motorintresserade i bilen också så de njuter precis lika mycket som vi själva av att låta kraften släppas loss!

Jag tycker det är skitskoj när bilarna utmanar!
Det är alltid lika kul att förnedra :hihi

Igår testade jag att rejsa mot en Mitsubishi evo med min KTM 660.
Jag var helt säker på att den skulle ha en chans så jag laddade allt jag hade...helt i onödan, han bara försvann!
Men jag kunde roa mig med att åka över mållinjen på bakhjulet med honom efter mig iaf :banana

Vill kidsen se lite lek så låt dom få det!
Det bästa jag vet när jag sitter i bilen är att få se en lekande hoj men det händer alldeles för sällan :(

det ni ska göra när dom ska försöka rejsa vid rödljus är att kolla på dom.. och när man har ögonkontakt med dom så ska man låtsas gasa iväg... (fast det är rött)

jojje1963 skrev:
Var hittar man den? Jag tror den får rast av en Triumph Bonneville på gatan, fast det får ju även en 600 :D
Den finns i Helsingborg men han som har den kämpar med besiktningen just nu. Den är hyffsat vass. Den har rörram en vikt på 650-700kg och en M5 V8 motor med turbo och en helvetes massa hästkrafter. Jävligt påkostad. Körde ifrån min bil som INGENTING och jag har ändån en Alpina B10 med 410 hk. Fast vikten är väl min fiende.

Tysken skrev:
Ja oj så häftiga ni är som drar bilar. Gå och drick vällingen nu. :lol

när jag började läsa tidningen Bike hette den Superbike man började strypa hojar för att de skulle sättas in i en Förmånligare försäkringsklass...

M:et skrev:
Vad är problemet?
Det bästa jag vet när jag sitter i bilen är att få se en lekande hoj men det händer alldeles för sällan :(

Håller med dig.
Brukar själv "retas" med hojar vid rödljus.
Vill ju bara höra det goa ljudet eller lite bakhjul. :tummenupp

Att jag sedan kör en standard A4 skiter jag i.

Patetiskt att rejsa mellan bil och båge tycker jag. Bilen har ju ingen chans alls. :confused:

Har kört en hel del Supra Twin Turbo med trim och även om jag sitter i Supran och det dyker upp en båge bredvid så lägger jag ned direkt. Klaart man kan ju kanske varva lite i starten för att få fart på bågen bredvid, som sedan förvinner iväg med 4 varvstoppsväxlingar i rad... :tummenupp

Enda chansen man har med bil mot bågarna där de kan bli efter brukar vara när det är kass underlag i kurvor. Eller när det börja gå uppemot 300 km/h och blåser kraftig sidvind :)

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back