Farväl till SV Bilprovningen

Åh! Kul, längre väntetider :tummenupp

Kan se möjligheterna vad gäller mer inkomst för verkstäder, men varför?

Nu så om bilprovningen underkänner så allt som oftast får ju verkstäderna därmed mer jobb.
 
Japp! Dyskarna har redan börjat jobba på att vi ska införa samma små skyltar som dom har hemma :tungan
main.php
 
racechopper skrev:
2425168 Vinner den borgerliga alliansen valet är chansen nämligen stor att det statliga bilprovningsmonopolet avskaffas. Och den tyska besiktningsjätten Dekra står redan i startgroparna och ska kontrolera alla stora regskyltar fram på hojarna !
http://www.n24.se/dynamiskt/bilar/did_13587908.asp

o vart ska den skylten sitta (stora regskyltar fram på hojarna) snart har vi regg nr i röven också :D :yoparty
 
bra eller dåligt.
en bara fråga.

blir det bättre och nogrannare kontroll? dåligt för vissa individer... bra för utsatta personer såsom fotgängare mm.

kommer verkstäderna underkänna och peta på minsta lilla grej för att få mer jobb.

kommer dom släppa igenom fordon som kanske egentligen inte borde gå igenom?

kommer effektiviteten och lönsamheten totalt sett öka? för konsument, för firmorna och för staten?

skapar detta fler arbetstillfällen i landet?

om de tvista de lärde!

jag är okunnig, jag vet inte.
jag hoppas bara att allt blir bättre med borgerlig seger.

eller kanske inte allt.. men iallfall allt som berör mig.
:tomten

EDIT:
:felämne
Hur blir det med tomtens monopol?
:tomten
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top