Farväl rettan R:I:P

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Dagen innan midsommarafton var Jag med om en tämligen odramatisk olycka men som ändå kostade min oktanraket livet.

Vid rött ljus glider Jag om den stående kön för att få poleposition vid grön ljus. i kön har det lämnats en lucka till en utfart. Då Jag är i höjd med utfarten svänger en grön bil ut och föraren tittar endast åt höger där det av förklarliga skäl är fritt (rött ljus) innan han blåser på. Jag hinner inte stanna utan vi fåntar och bilen träffar rettan på höger sida fram och den välter sedan på sin vänstra sida. Själv får Jag åka huv, det var kul.
trots kylar läckage lyckas Jag köra från platsen för att pansionera hojen hos mina föräldrar.

Efter MC-resa på gotland med impulsinköpt TT så finner Jag ett brev från Fölksam där det står att motparten var vållande och att min MC ska ersättas på hans försäkring vilket är sjönt då den endast var halvförsäkrad...

tyvärr blir det nog lösen då ALL plast,tank, hö gaffelben, kylare samt ram fått sig blesyrer. Enligt V på MC-varuhuset får Jag ersättning även för system och öhlinare då det var motparten som var vållande.

så då är det dags att hitta en värdig ersättare..tacksam för förslag.

Bifogat

• krock.GIF
    krock.GIF
    2.8 KB · Visningar: 478
Last edited:
Vädfän, sånt där ska man ju inte missa som bud :7peta
Skit med hojen, men med lösen så blir det väl en ny rektalmoppe får jag hoppas ;)

mina "budreflexer" har avtagit med åren, nä, Jag såg honom men kunde för allt i världen inte tro att han skulle gasa ut...

Det blir absolut en ersättsre till Rettan, men Jag får se vad Jag får för lösen, det är trist att köpa en hoj som 3 tidigare ägare kört-in med vändkanter och crossväxlingar över friläge på slangen. Mina 2.800 mil hade Jag med undantag för ett par st kört själv.

Teo skrev:
mina "budreflexer" har avtagit med åren, nä, Jag såg honom men kunde för allt i världen inte tro att han skulle gasa ut...

Det är ju det där, de gör det alltid.. Älgarna har ett konstigt lynne och fel gör de alltid.
Fast reflexerna kommer ju tillbaka efter sånt sket händer..

oFFkeFF skrev:
Det är ju det där, de gör det alltid.. Älgarna har ett konstigt lynne och fel gör de alltid.
Fast reflexerna kommer ju tillbaka efter sånt sket händer..

Jo du, fast man tänker "nu kan han ju fan inte svänga ut2 så... visst gör han det, sen tittar han på en med tomma glosögon...precis som en älg... :3freak

Stackars Teo och stackars Teos hoj :död

Här får du en virtuell ryggdunk så kanske det känns lite bättre sen

*dunk*

Även om de inte stoppar hårda grabbar som oss så ska det tydligen regna de närmsta dagarna. Du missar inte så många lättklädda tajta damer att posera för iaf... uhm det var det bästa jag kunde hitta på för o trösta... :tungan

Caffe skrev:
Du missar inte så många lättklädda tajta damer att posera för iaf... uhm det var det bästa jag kunde hitta på för o trösta... :tungan

Ja men då så! :lol

det verkar dessutom som de haft en sådan klassisk "urränsning" på blocket.
Det är jäkligt ont om kandedater där. Jag tittar i första hand på R1000 -03.

Tycker att det var intressant att det var bilföraren som blev skylldig. Obs! inte fel utan inressant. Brukar alltid kännas som om det vi mc åkare som är buset och skall åka dit till varje pris :) Skönt att det gick bra för dig iaf :tummenupp

bebbe skrev:
Tycker att det var intressant att det var bilföraren som blev skylldig. Obs! inte fel utan inressant. Brukar alltid kännas som om det vi mc åkare som är buset och skall åka dit till varje pris :) Skönt att det gick bra för dig iaf :tummenupp

Utfartsregeln... Jag får glida om en stillastående kö, även på på motsat körfält om det inte är heldraget dvs. Men Jag ska erkänna att Jag var lite orolig fram tills dess att Jag fått brevet från folksam.

Exakt ett sånt händelseförlopp hade jag för ett par år sedan. F-bolaged kom i sin vishet fram till att det var delat vållande=jag fick pröjsa mina skador själv.

F-bolag? Folksam!!

NAKCSKÅT!!!

t-rex skrev:
Exakt ett sånt händelseförlopp hade jag för ett par år sedan. F-bolaged kom i sin vishet fram till att det var delat vållande=jag fick pröjsa mina skador själv.

F-bolag? Folksam!!

NAKCSKÅT!!!
Mann bilr så förrbanad!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :kulspruta :kulspruta :kulspruta

t-rex skrev:

F-bolag? Folksam!!

NAKCSKÅT!!!

Du kunde hävdat din rätt, du får åka om en stilastående kö både till höger och vänster så länge det inte är FÖR trångt (bedömningsfråga) och att kön rör på sig för fort (bedömningsfråga) eller att du kör över heldraget i ditt sicksackande (självklart).

Har du inte brutit mot någon regel och han går under utfartsregeln åker han dit.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!