Fartmätare & tripmätare död, felkod?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Gäller en GSXR 750 -98

Är det en felkod eller elstrul?

Hände i samband med att den började gå skit, och mätarn lopade några gånger (starta om), batteriet har laddats efter men mätarn är fortfarande död.

Varvmätarn & temp funkar fortfarande, ingen felkod vid dealermode.

Hilfe bitte :)

Det sitter väl "analog" mätar på 98:an, den ska inte loopa.. Eller har du bytt till något annat?

Jag hade lite mysko finesser på min ett tag, det löste jag genom att ta loss alla kontakter och göra ren dom med elektronikspray. Det kanske är glapp i din mätarkontakt tex?

Givaren var bortsvarvad :)

Lagret på utgående axel var mos..

Kommer bli billigt det här :gnissla

Nejnejnej! Trååkigt :brinnerup

Kört med för spänd kedja, eventuellt?

Edit; skitsamma just nu egentligen..

Edit2. Tur i oturen att du började leta, kan hända mer otäcka saker om det fortgår. :näsblod

Nejnejnej! Trååkigt :brinnerup

Kört med för spänd kedja, eventuellt?

Edit; skitsamma just nu egentligen..

Edit2. Tur i oturen att du började leta, kan hända mer otäcka saker om det fortgår. :näsblod

Tror mer på förslapp kedja, men svårt att veta då lagret var "ovalt" så i ena stunden spänd och i andra slapp.

Nu får det inkluderas en växellåderenovering och eventuellt nya kolvringar när skiten ändå ska klyvas :)

Tror mer på förslapp kedja, men svårt att veta då lagret var "ovalt" så i ena stunden spänd och i andra slapp.

Nu får det inkluderas en växellåderenovering och eventuellt nya kolvringar när skiten ändå ska klyvas :)
Var det verkligen lagret som var ovalt? Det låter mer som att något drev var ovalt?

Du behöver ju inte ta bort cylinderraden för att renovera lådan iofs ;) Kolvringarna kostar 800kr, per kolv, senast jag kollade :näsblod

Var det verkligen lagret som var ovalt? Det låter mer som att något drev var ovalt?

Du behöver ju inte ta bort cylinderraden för att renovera lådan iofs ;) Kolvringarna kostar 800kr, per kolv, senast jag kollade :näsblod

Stålkulorna var platta i sidled :)

Nja det vet jag, men den spottar lite olja och om man väl orkar ta lös motorn så kanske det kan vara en idé att ge sig på resten med.

Men har inget egentligt problem med ringarna så vet inte om det är värt det.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd