Fartkontroller

• Thread starter Thread starter rbh
  • Start date Start date
SMoto skrev:
varnar alltid! och blir jävligt pissed.....................................................provition på det dom kan dra in för det blir så överdrivet dumt ibland. Iof skulle dom ju behöva det!
See ya, donut eaters!!

Fan va du låter bitter. Men jag håller med, bra skrivet.

blinkningar

Ozzian skrev:
Har flera gånger råkat ut för mötande bilar som blinkar, tar det lugnt en stund bara för att upptäcka att det inte finns någon kontroll eller hinder, jäkligt irriterande :mad:

Ändå ganska intressant hur effektivt någon kan få en MC att sakta in :rolleyes:

Numera skiter ja i om en bil blinkar när jag kör hoj, jag höjer bara uppmärksamheten ytterligare en stund :tummenupp

Om däremot en MC blinkar eller signalerar då VET man att det är något på G
kolla på långtradarna.... jag kör en sån och varnar alltid vid kontroll kör ca 300-600 mil i veckan så man ser ju en del

Robban W skrev:
Fan va du låter bitter. Men jag håller med, bra skrivet.

Haha, ligger hemma sjuk, så jag har för mycket tid och är grinig. Det vet ni väl, En man sjuk är ju nästan världens undergång.

RIOTS skrev:
kolla på långtradarna.... jag kör en sån och varnar alltid vid kontroll kör ca 300-600 mil i veckan så man ser ju en del

Japp, tradare kan man också oftast lita på om de varnar, (om man inte har klantat sej fast då vet man ju om det :)) fast hur är den normala inställningen till MC bland övriga tradarchaufförer, jag menar, det har väl betydelse för vem man varnar?

Ozzian skrev:
Japp, tradare kan man också oftast lita på om de varnar, (om man inte har klantat sej fast då vet man ju om det :)) fast hur är den normala inställningen till MC bland övriga tradarchaufförer, jag menar, det har väl betydelse för vem man varnar?
jo faktiskt så kör dom flesta tradar chaffisar båge med nästan alla som jag känner..och dom allra flesta varnar men dom vill naturligtvis bli varnade själva med det tar jag för givet att alla här gör :tummenupp

Ozzian skrev:
Har flera gånger råkat ut för mötande bilar som blinkar, tar det lugnt en stund bara för att upptäcka att det inte finns någon kontroll eller hinder, jäkligt irriterande :mad:

Ändå ganska intressant hur effektivt någon kan få en MC att sakta in :rolleyes:

Numera skiter ja i om en bil blinkar när jag kör hoj, jag höjer bara uppmärksamheten ytterligare en stund :tummenupp

Om däremot en MC blinkar eller signalerar då VET man att det är något på G
Kan ju vara så att de varnar för vilt, småbarn, storabarn (sån man är när man går hem från krogen) , men visst bilar blinkar någ lite som dom vill, men är det en mc som säger sänk (polisens tecken) så är det nog nått.

Nån som provat varna en polis bil/mc ? :näsblod

/D

Jag varnar alltid mc-folk om kontroller, raddade en gubbe på en gixxer for fjorton dar sedan som kom i 110-130 i 80 son...var han glad?? yess! nasta gång kan det vara jag som får en varning från en annan hoj-broder....

Varnar alltid mc's men inte alltid bilar.
Är lite skeptisk till lastbilar då jag har hållt på att bli överkörd, men är det svenska lastbilar så brukar jag varna.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back