Fartkamerorna på 108:an

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Är de inkopplade? Någon som vet?

Tar kameran i motsatt riktning också bilder på de som passerar med för hög hastighet på motsatt sida, isåfall tas bilden på den bakre regplåten.

Har passerat dessa ett flertal gånger i en hastighet som lätt tar kk ifrån en :skrämd

Kameran knäpper endast framifrån, dessutom så kan inte en bild på din nummerplåt fälla dig.

GSXR1100R skrev:
Kameran knäpper endast framifrån, dessutom så kan inte en bild på din nummerplåt fälla dig.

Då är man "säker" alltså :D

Om de varit inkopplade och funkade på mc så hade jag varit bankrutt 10 gånger om .. Kör den sträckan varje dag.. :rodnar

Trots att de inte kan plocka en med de där kamerorna kanske man ska ta det lite lugnt förbi dem ändå, man vet ju aldrig vad de får för sej i riksdagen till slut :eek:

GSXR1100R skrev:

Lagen har väll inte hitintills hunnit ändras så att ägaren pyntar oavsätt vem som kört, men räkna med att det kommer. Men va då är det lönt att köra hela racet med länstyrelsen, tingsrätten, osv o sen va torsk ändå?

Jag har sätt dom stå o mickla med kameran (den halvt dolda) in till Lund ett par gåner. Så den kan man nog räkna med att det är film i.
Jag anntar att det är nog också den som är tänkt att bekosta alla dom här stolparna då dom plaserat ut.

Än så länge behöver ingen på båge oroa sej för "våra" kameror, men nu i veckan va ja i landet där dom kör på fel sida. :skrämd O inte nog me de, så plåtar dom också folket som har brådis hem bakifrån.

TheDude skrev:
Trots att de inte kan plocka en med de där kamerorna kanske man ska ta det lite lugnt förbi dem ändå, man vet ju aldrig vad de får för sej i riksdagen till slut :eek:

Det är nog rätt klokt _innan_ dom kommer på att "vissa" (dom som ska få lida) kommer förbi.

Urk, illa nu när man en glad men lagtrotsig bilist. Vilken väg är 108:an och var på den står eländiga kameran?

Bingo skrev:
Urk, illa nu när man en glad men lagtrotsig bilist. Vilken väg är 108:an och var på den står eländiga kameran?

Kamerorna är uppsatta på 108'an mellan Lund och Svedala.
I skåne så finns det också mellan Hässleholm och Kristianstad.
Andra sträckor jag känner till är Ödeshög-Vadstena, Örebro-Karlskoga och Göteborg-Trollhättan men det är långt fler igång. Och det lär nog bara bli fler o fler.
Häromveckan var jag i England där det är tjockt med kameror och dom plåtar bakifrån :skrämd
Engländarna gör dock så gått dom kan.
http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
g125.jpg

Last edited:
Jag har sökt runt med Google för att försöka hitta lite mer teknisk information om kameraskåpen men inte kunnat hitta något vettigt. Någon som känner till något? :confused:

Trevlig sida de där ...
Synd bara att det inte var i Sverige !!!!!! :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing