Fartkameror fungerar inte på MC förare!

[- sNaIjK -] skrev:
Måste gå att identifiera föraren = Mörkt visir!

Ja men det pågår väl något snack om att ägaren på fordonet får bötern oavsett vem som kört den?

Ägar-ansvar diskuteras ju hela tiden. Det nog bara en tidsfråga. Sen kan man ha falurött visir utan att det gör skillnad.

Chrille skrev:
Ägar-ansvar diskuteras ju hela tiden. Det nog bara en tidsfråga. Sen kan man ha falurött visir utan att det gör skillnad.
Nja, då krävs väl en grundlagsändring.

valmers skrev:
Nja, då krävs väl en grundlagsändring.

Nej, då krävs att man slutar kalla det böter och istället tar ut en kontrollavgift! Svårare än så är det inte. Däremot kan man isåfall inte förlora körkortet av en kamera utan bara åka på kontrollavgift.

Själv brukar jag gestikulera.. Blir oftast :yoparty men ibland :FU

Har ni inte lärt er knepet än? Man gör ju bara en passande omkörning förbi kameran! Fixat! :D (okej det kanske inte går överallt..men men)

Om alla bromsade in vid kamerorna så vore ju problemet löst.

#2 skrev:
Har ni inte lärt er knepet än? Man gör ju bara en passande omkörning förbi kameran! Fixat! :D (okej det kanske inte går överallt..men men)

Ööh... Du sätter på så sätt dit bilföraren menar du? :cdevil

Ett sätt att sätta dit oss på (knappt så jag vågar skriva det) är att placera kamerorna så att de pekar mot varandra (fast på lämpligt avstånd) och sen låta dem ta kort samtidigt när någon kör för fort. Då får man bilder på fortköraren både bakifrån och framifrån.

Seriöst, jag har inte blivit fotad en enda gång när jag har kört MC. Och ändå har jag kört 1000 mil i sommar och passerat en drös olika kameror... Är det så att dessa kameror har varit oladdade eller nappade de helt enkelt inte på Duken? :p

Hur många här har kört mc och det har blixtrat till när ni har passerat?

och det är ju så svårt att bygga en skylthållare som fälls upp/ner genom en knapptryckning? nej. problemet löst.

fartkameror är bara otyg. sedan dom satte upp sådana mellan alingsås och vårgårda, en sträcka på ca 2 mil, så håller exakt alla 75-80 i preventivt syfte, istället för att ligga i 90 som gäller. bara det är ju bissart...

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8