Fartkamera?

Almspang

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
KTM LC4 640 -02
Är det någon som vet om kamerorna kan registrera mc som kör för snabbt förbi en kamera? råkade nämligen köra förbi en sådan nyss i väldigt hög fart ...:( men de måste väll få med regg nummret lr? Någon här inne som vet ?

MVH Rickard

Vanliga fartkameror tar bara kort framifrån och du syns ingen regskylt.
Tar den även bakifrån kan regskylten synas men om du har hjälm på dig kan inte polisen bevisa att det är du som kör.

nej, dom kan inte få reggnummret på en mc. Du kan vara lugn.

Det är bara att bränna förbi, men blir det för mycket kör dom även "manuell" kontroll i närheten.

sandstream skrev:
Vanliga fartkameror tar bara kort framifrån och du syns ingen regskylt.
Tar den även bakifrån kan regskylten synas men om du har hjälm på dig kan inte polisen bevisa att det är du som kör.

men vem som kör kvittar väl nu? sen första april... tror det är ägaren av fordonet som åker dit på det, bara för att så många har skyllt bort sig på att det va nån annan som körde osv. istället för att ingen åker dit för det så är det nu så att ägaren får böterna, och va det inte han som körde utan en kompis för dom två ta upp det med varandra.

är dock tveksamt om detta gäller eller inte.

men i vilket fall som helst så tar ju inte dagens kameror kort bakifrån, men dom nya ska göra det (samt att kortet tas från en lägre vinkel så att det inte hjälper för bilister att fälla ner solskyddet)

Werzion skrev:
men vem som kör kvittar väl nu? sen första april... tror det är ägaren av fordonet som åker dit på det, bara för att så många har skyllt bort sig på att det va nån annan som körde osv. istället för att ingen åker dit för det så är det nu så att ägaren får böterna, och va det inte han som körde utan en kompis för dom två ta upp det med varandra.

Ett av alla idiotiska förslag som inte klubbats än.

Men sen får man väll sluta köra för fort och början råna gamla tanter istället.
Vad som helst bara man inte kör för fort!

Werzion skrev:
men i vilket fall som helst så tar ju inte dagens kameror kort bakifrån, men dom nya ska göra det (samt att kortet tas från en lägre vinkel så att det inte hjälper för bilister att fälla ner solskyddet)

Det är inte helt rätt. På väg 112 mellan Åstorp och Höganäs sitter det ett kameraskåp som tar bilder både framåt och bakåt.
Om detta är en test kamera kan jag inte svara på, men som sagt de finns redan.

Inte för att jag vill "Bila" mig, Jeremy Clarkson gjorde dock ett test där dom försökte "köra ifrån" en fartkamera. Det krävdes en TVR och 170 mph..

Werzion skrev:

Nej, det kräver nämligen ändring i grundlagen om jag inte minns fel och det tar minst 2 mandatperioder att få igenom.

Inga problem, bara att gasa :D Ett av de få sätten som en vanlig svensson kan lura staten på :tungan

Otee skrev:
Det är inte helt rätt. På väg 112 mellan Åstorp och Höganäs sitter det ett kameraskåp som tar bilder både framåt och bakåt.
Om detta är en test kamera kan jag inte svara på, men som sagt de finns redan.

Och DÄR åkte skylten upp i hjulhuset! Ser inget vidare ut, men det är bara att anpassa sig till den moderna civilisationen antar jag. :gnissla

hrc skrev:
Och DÄR åkte skylten upp i hjulhuset! Ser inget vidare ut, men det är bara att anpassa sig till den moderna civilisationen antar jag. :gnissla

word up dawg! :yoparty

har hört nåt om att dom kanske ska börja sätta upp 2vägs kameror som tar kort från båda hållen , men det är bara vad jag hört

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!