Fartkamera

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Är det nån som har en gnutta aning om vad som händer med ett foto taget av en fartkamera ifall man stör kameran med en laserpekare/lasersikte :confused: Om det stör så pass mycket så att det inte blir nått foto så vore det ju kanon om man byggde in en laserpekare/lasersikte i en aktiv gps-kameravarnare, typ en sån dom säljer i Alingsås.http://www.adteknik.se/swedish/gps.htm kanske tillåmä ginge att få den att följa kameran med hjälp av 2 st servon (typ till radiostyrda bilar/flygplan) medans man passerar :D Vad tror ni om det?
//MVH Falo.

Dalafalo skrev:
2326356 Är det nån som har en gnutta aning om vad som händer med ett foto taget av en fartkamera ifall man stör kameran med en laserpekare/lasersikte :confused: Om det stör så pass mycket så att det inte blir nått foto så vore det ju kanon om man byggde in en laserpekare/lasersikte i en aktiv gps-kameravarnare, typ en sån dom säljer i Alingsås.http://www.adteknik.se/swedish/gps.htm kanske tillåmä ginge att få den att följa kameran med hjälp av 2 st servon (typ till radiostyrda bilar/flygplan) medans man passerar :D Vad tror ni om det?
//MVH Falo.

Borde det inte vara väldigt klurit med tanke på att du ska träffa en lins ( Jag vet inte hur stor den är men gissar på 1 cm) med laserstrålen som är ca 2 mm samtidigt som du dundrar förbi i en hastighet över det lagliga?

rogga R6 skrev:
2326367 vad ska du me de till om du kör hoj :D

Jag tänker inte bara hoj, utan jag har bil också :D :tummenupp

Bärgren skrev:
2326383 Borde det inte vara väldigt klurit med tanke på att du ska träffa en lins ( Jag vet inte hur stor den är men gissar på 1 cm) med laserstrålen som är ca 2 mm samtidigt som du dundrar förbi i en hastighet över det lagliga?

Jo, det är säkerligen väldigt klurigt, men mottagaren har ju som "aktiv GPS kontakt med satteliterna, och då borde det ju rimligt vis inte vara en omöjlighet att få servona att aggera ihop med satteliterna med lite elektronik och smarta ungdomar som förstår sig på dylika finurligheter :tummenupp (det är mycket med det jordiska mekaniska och elektriska) :Bugar

1. Uppdateringsintervallen är 1 gång /sekund.
2. Precisionen är +- 15m.

Lysande utsikter för ett sådant projekt va?

Du får nog nöja dig med POI-information för kamerskåp i navigatorn.

Annars kan du ju helt enkelt skruva bort framskylten? Böterna på det är ju bra mycket billigare än att åka dit på en bunt fortkörningar.. :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg