Fartkamera Tyskland?

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Alltså kommer jag få ett snyggt vykort hem från bundespolizei nu eller?

Dom jeflarna har ju placerat kameror lite överallt i detta land med det lömskaste är kamerorna i friytan mitt i motorvägen.:huvet

Har ingen aning om hur det ser ut rent lagmässigt, men för några år sedan flög jag förbi en fartkamera i dubbelt tillåten hastighet, mitt på ljusa dagen utanför Berlin. Den fotograferade men jag hörde aldrig något om det, och jag vill minnas att någon då sa att Tyskland inte lämnar dessa foton vidare till Sverige.

Jao nu var det bilen jag framförde så skylt fram finns tyvärr. Well vi får väl se då...

Fick brev hem men då körde jag en tyskreggad hyrbil. Tror risken är mindre om du körde svenskreggat.

2008 blev jag fotat med svenskreggad 150 på 100 väg och det kom aldrig nåt.

Tror du får kort hem, men om du aldrig återvänder till tyskland så är det lungt :)

Åkte för några veckor sen med en tysk i en svensk bil, och han tvärnita för dom rackarna, så han verkar ha respekt för dom.

Du kan sova lugnt! Som nämnt tidigre i tråden så finns ännu ingen överenskommelse med Tyskland gällande fortkörning och lagförande i sverige.

Fint, då ska jag bara försöka ta det lite lugnare under återresan till sverige idag. Med min tur står dom väl i någon buske med laserpikkan.

Utan att ha något annat på fötterna än strumpor, så har jag för mig att sådana saker kan ligga dig i fatet om du vid ett annat tillfälle blir stoppat "manuellt".
Inte så kul att få sex månaders fortkörningar retroaktivt, på ett bräde vid vägkanten.

Utan att ha något annat på fötterna än strumpor, så har jag för mig att sådana saker kan ligga dig i fatet om du vid ett annat tillfälle blir stoppat "manuellt".
Inte så kul att få sex månaders fortkörningar retroaktivt, på ett bräde vid vägkanten.

Ah, men det är ju en enkel lösning på det.
Iom att det inte utbyts böter med tyskland så utbyts det säker inte heller ägarinformation(för böter från hastighetskameror då)
Så innan man drar till Das-autobahn nästagång har man helt enkelt bytt bil och därmed regnummer.
Problem solved ;)

Ångrar att jag inte satte hastigheten på 250+ på en kameraövervakad sträcka på Autobahn där det var helt ofarligt att köra i den hastigheten förra hösten. Tyskarna höll farten, men inte turisterna. De höll dock lite högre hastighet överlag. Antagligen för att de visste att tyskarna inte har så farligt blodiga böter. Det är i alla fall vad jag hört. Kan någon bekräfta att det stämmer?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park