Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

2Late skrev:Du får prova. Sträck fram ansiktet och brassa på. Sen kan du informera oss andra.![]()
Har de din bild på plåt, blir det vääääldigt svårt att förklara att det inte var du som körde så där väldans mycket för fort.![]()
A.K.O.A skrev:Det måste väl rimligtvis vara någon här som vet, eller???![]()
A.K.O.A skrev:Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?![]()
obruT skrev:Japp dom kan ta körkortet...(om reg plåt syns och föraren går att se)
dom kollar pass och körkort på alla i familjen![]()

Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.A.K.O.A skrev:Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?![]()

Nått annat som funkar är ju att hålla hastigheten när man kör förbi kamerorna annars.Itacha75 skrev:
Forkman skrev:Nått annat som funkar är ju att hålla hastigheten när man kör förbi kamerorna annars.
Gsxraren skrev:Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.![]()
Gsxraren skrev:Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.![]()
Forkman skrev:Nått annat som funkar är ju att hålla hastigheten när man kör förbi kamerorna annars.
Va! skämtar du med mig, funkar det inte annars?Mr.Dna skrev:Om man vet var de är ja, inte annars
A.K.O.A skrev:Eftersom mc inte har skyltar fram spelar det ju ingen roll om man kör mc, men de flesta kör väl antagligen bil också antar jag; min fråga är: kan man bli av med körkortet av en fartkamera, eller måste det vara en polis som mätt hastigheten?![]()
Gsxraren skrev:Har hört att det bara är att säga att man lånat ut bilen till en nära släkting som man inte vill uppge namn på! Då är man ej skyldig att vittna.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |