Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
, EXAKT , du vet,
men
jag gillar fartkameror, perfekt ställe att bromsa ikapp, snabbt köra om direkt efter innan framförvarande hinner reagera...
Nu va ju du kul...![]()
![]()

Förresten är det någon som vet hur fartkamerorna fungerar i mörker? Eller är de alltid avstängda då?![]()
Tips: De har blixt.Förresten är det någon som vet hur fartkamerorna fungerar i mörker? Eller är de alltid avstängda då?![]()
Tips: De har blixt.
Vet inte om du har använt en kamera någon gång men att fota i motljus brukar inte bli nåt bra. (Bilderna måste ju vara bra för att kanske någon ska erkänna och ta sitt ansvar..) Du vet, bilen har strålkastare. Man kanske tom har helljuset tänt? Jädrans kraftig blixt faktiskt, sett bilder där föraren syns tydligt, bilens strålkastere ligger mycket lägre än kameran i skåpet, så den störs faktiskt inte alls av det.
Kameran mäter in farten, tar bilden med blixt så man hinner inte reagera på bromsen.
Ska man klara sig är det gummimask av tomten eller ronald Mcdonald som gällr...eller släppa på gasfoten....som jag alltid gör.![]()
Jag har för mig att fartkamerorna har sänkt medelhastigheten på de sträckor de är uppsatta på. Det var det politikerna ville uppnå. Bra eller dåligt i övrigt kan man diskutera.
Det sitter ingen mobiltelefonkamera i skåpen. Det är inga problem att ta bra bilder under ogynnsamma väder- eller ljusförhållanden.Jaa??Vet inte om du har använt en kamera någon gång men att fota i motljus brukar inte bli nåt bra. (Bilderna måste ju vara bra för att kanske någon ska erkänna och ta sitt ansvar..) Du vet, bilen har strålkastare. Man kanske tom har helljuset tänt?
Därför jag undrade hur kamerorna fungerade i mörkret....
Jag inser att någon form av trafikövervakning ska finnas men inte som den ser ut nu. För att uttrycka mig lite förenklat, dagens finansiella instrument som man kallar trafikövervakning gör normala människor till brottslingar medans bovarna klarar sig och kan härja fritt, så vill jag inte ha det. Att man sen måste åka minst 20 mil för att ta sig till en rr-bana för att köra hojen fullt ut gör ju inte saken bättre. Förövrigt anser jag att hastighetsgränserna är inte praktiskt anpassade idag, det finns mkt sämre och mer riskabla moment än att köra tex 20km/t för fort, avstånd till framförvarandet, folk som inte kan köra i rondeller etc
. Som det är idag ska man inte ifrågasätta utan bara snällt betala in böterna
, det är enklast så och ett väldigt bra sätt att täcka den kostsamma kaka(politik) som Sverige har. Det kommer att bli än mer övervakning
, räkna med det och avståndet mellan vanliga människor och de som bestämmer bli allt större. Det är lite som med fildelningen, man lägger stora resurser på att sätta dit dom som laddar för man vet att det rör sig om mkt pengar och det är tyvärr det som styr, iaf för mkt! Så länge folk i toppen roffar åt sig kommer den kassa moralen bland medborgarna att finnas kvar. Vad spelar det för roll om bilden på registreringsskylten är kristallklar, om man ändå håller en hand för mun och näsa?Om man håller en hand för mun och näsa och sen slår man på heljus, då borde det väll bli lite svårare för kameran och kunna få en bra bild på ens regskylt eller så
Ge fan i att slösa skattepengar på sånt tjafs, och säg åt bruden att ta sitt straff.
If you can't do the time, don't do the crime!

Såna kommentarer hör inte hemma på ett sporthojsforum.
Piss off!!![]()
japp, blir ner med solskyddet, lösnäsa med lösskägg och solbrillor och potatisgris's Photostopper Spray
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |