Fartkamera del 19

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Varför sätter dom inte upp fartkameror där dom behövs?

http://sydsvenskan.se/malmo/article188090.ece

Ja just det, nollvisionen är ju bullshit, det handlar om att samla in bötespengar till statskassan, dumma mig...

Och varför har sverige inte köra mot rött kameror? dom borde vara viktigare än 85 på 70 väg kameror för nollvisionen?

SirWankalot skrev:
2515811
Och varför har sverige inte köra mot rött kameror? dom borde vara viktigare än 85 på 70 väg kameror för nollvisionen?

Kan omöjligen tänka mig att hundratals människor dör årligen pga rödljuskörningar.

Markus skrev:
2515851 Kan omöjligen tänka mig att hundratals människor dör årligen pga rödljuskörningar.

hur många exakt dör av 85 på 70-väg?

konsekvensen av en rödljuskörning riskerar att bli avsevärt större än 10 kmh för fort på motorväg.

men herregud dom stod ju o mätte på en 30väg, vad hade dom förväntat sej?? förövrigt tycker jag 30sträckor borde vara olagliga. btw mycke o tjafsa om att nån råkar åka i helt otroligt snabba (o jävligt farliga) 40km/h!!!! get a life. om man inte kan hoppa undan när en bil kommer i 40 dödsblås ja då är nog risken stor att man inte kan det när det kommer en i 30 heller :tomten :tomten :tomten

SirWankalot skrev:
2515858 hur många exakt dör av 85 på 70-väg?
Inte en aning, ganska många säkert.
SirWankalot skrev:
konsekvensen av en rödljuskörning riskerar att bli avsevärt större än 10 kmh för fort på motorväg.

För det första sitter det ju inga skåp på motorvägarna (inte här omkring i alla fall) och för det andra så kan ju vilken händelse i sig bli värre än en annan, man får nog förlita sig till statistiken, och den säger väl ganska entydigt att fart och alkohol är de främsta anledningarna till dödsfall?

Homo skrev:
2516276 men herregud dom stod ju o mätte på en 30väg, vad hade dom förväntat sej?? förövrigt tycker jag 30sträckor borde vara olagliga. btw mycke o tjafsa om att nån råkar åka i helt otroligt snabba (o jävligt farliga) 40km/h!!!! get a life. om man inte kan hoppa undan när en bil kommer i 40 dödsblås ja då är nog risken stor att man inte kan det när det kommer en i 30 heller :tomten :tomten :tomten

quite gay att försöka vara tuff när det gäller sånt här, impar inte på många.

30 är 30 av en anledning, garva du när du kört ihjäl ett barn, jag skulle inte gjort det. Kör gärna 230 på motorväg, men förbi ett dagis ska det fan tas lugnt.

Homo skrev:
2516276 men herregud dom stod ju o mätte på en 30väg, vad hade dom förväntat sej?? förövrigt tycker jag 30sträckor borde vara olagliga. btw mycke o tjafsa om att nån råkar åka i helt otroligt snabba (o jävligt farliga) 40km/h!!!! get a life. om man inte kan hoppa undan när en bil kommer i 40 dödsblås ja då är nog risken stor att man inte kan det när det kommer en i 30 heller :tomten :tomten :tomten

Veckans dummaste inlägg? Månadens? Årets!?

Vågar man hoppas på en uppföljare med ny highscore? Man kan kan bara hoppas.

Homo skrev:

Hoppas det ligger ironi bakom detta inlägg och inte lobotomi som man får intryck av.

jag säger bara att ingen kör i 30 när det är 30. fråga mej inte varför

btw själv kör jag dock i 30 när det är 30

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!