Farthållare som låst sig...

Förr: "Ja, ja, ok, jag körde för fort. Förlåt, konstapeln."
Nu: "Nej, nej, konstapeln. Farthållaren låste sig."

Det är väl för fan bara att tvärnita?
Vill se den Explorern som har mer vrid i motorn än bromskraft.

Skenande bil. :hihi

Jag tycker nog att en låst ratt och avstängd motor är ett mindre problem än en skenande bil med rörlig ratt. Förr eller senare tar ju vägen slut...

Äh, om man inte hetsar upp sig så är det ju bara att lösa problemet. Säkringsdosan sitter ner, till vänster om ratten har jag för mig. Annars är det väl bara att bromsa och döda motorn. Tror inte aod-lådan hinner växla ner. Det är ju inget monster under huven samt slaskig konverter..

Låser man ratten går det åt helvitte direCkt.

Men i ärlighetens namn luktar det BS jallafall.

Ja!!
Popa huven, krypa ut genom fönstret, öppna huven, hitta R/S boxen, hitta säkringen til bränslepumpen, klart...
Ellen nä, inte många säkringar du når från förarplats längre, det är slut på 240ans 12 säkringar vid a-stolpen ;)

aha.. fårrden har säkringarna i motorrummet! men om det hade varit en saab hade det funkat iaf..;) helt klart världens bästa bil!!

Äh, om man inte hetsar upp sig så är det ju bara att lösa problemet. Säkringsdosan sitter ner, till vänster om ratten har jag för mig. Annars är det väl bara att bromsa och döda motorn. Tror inte aod-lådan hinner växla ner. Det är ju inget monster under huven samt slaskig konverter..

Låser man ratten går det åt helvitte direCkt.

Men i ärlighetens namn luktar det BS jallafall.

Han ska ju tydligen ha försökt bromsa. Gissar att han småfjuttat på bromsen så att han överhettat bromsarna och därmed i princip förlorat bromsarna.
Att vrida om tändningen tänkte han nog inte på.

Tror det var mest lite skit bakom ratten.

Långforden är inge kul utan servo. När rämmen gick av så hade jag träningsverk i axlar och höger skinka i en vecka fanimej.

Annar kunde han ju hittat nån modern bil med mjuka deformationszoner att parkera i.

Bara att tjöra ut på åkern vid sidan och göra åttor tills tanken är tom ju! :landmärke

Det är ju bara att köra in i aslet på någon bil framför som nästan håller samma fart så kan den bilen hjälpa till att bromsa farten.

Btw så stog det ju att han hade poliseskort, de hade väl kunnat köra framför och ställt sig på bromsarna.

Var ju några som körde ihjäl sig för ett tag sedan, tror det var i staterna, när farthållaren hängde sig. De hade t o m haft upp mobilen och ringt efter hjälp innan det bar in i något hårt, så de hade rätt gott om tid på sig att lista ut något.

Solklar Darwin Award på den.

Det är ett krav att fordon skall gå att manövrera utan servot, så nyckel av och allt är fint.

Handbromsarna på moderna bilar skall man däremot inte lita på för stopp under färd, vad jag hört. En kompis till en kompis (trovärdighet minus åtta) provade enligt utsago handbromsen på E4. Resultatet skall ha blivit en kort rökpuff och en mindre renovering av friktionsmaterialet. :D

Iofs märkligt, eftersom jag tror att det är ett krav även att parkeringsbromsen skall gå att använda för att få stopp om bäggre kretsarna i färdbromsen lägger av. Som sagt, trovärdighet minus åtta... men jag väntar med spänning på att någon provar!

Iofs märkligt, eftersom jag tror att det är ett krav även att parkeringsbromsen skall gå att använda för att få stopp om bäggre kretsarna i färdbromsen lägger av. Som sagt, trovärdighet minus åtta... men jag väntar med spänning på att någon provar!

Vi provade handbroms vs vanlig broms i 70-80knyck rakt fram på våran bil förra bil (octavia -06). Det levde mest om med hanbromsen, det bromsade inte särskilt mycket.

Med minsta gas så knorrade bara motorn lite och tuffade på som vanligt.

DET ÄR EN DIREKT OMÖJLIGHET!!! Inget annat. Han somnade och vägrar erkänna. Skyller ifrån sig som ett barn eftersom hans hjärna stannade i utvecklingen när han var 3 år gammal.
Bromsen tar alltid. Handbromsen tar också alltid.
Neutral kan man alltid lägga i.

Fortsätter bilen verkligen att rulla vidare efter man dragit handbromsen, tryck bromspedalen i botten, lagt i neutralen och tagit ur nyckeln så kan man ju i alla fall sikta på ett räcke eller annat som bromsar in bilen.

Sen kan man invänta fet summa på kontot av biltillverkaren....

Men detta har aldrig nånsin inträffat oavsett fordonstyp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...