Fart på 30 väg?

Fart på 30 väg?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

dogster

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
mellan hojar..
Tjena

Hur fort brukar ni köra på 30 väg? Där jag bor finns det en mätare som visar fart, den går bara till 99 km/h och det är lite långsamt tycker jag....
Drog därför om en Volvo 740 i 180 blås imorse! Fort som fan gick det.

Därför undrar jag, hur fort har ni kört på 30 väg?

180 på 30-väg tycker jag känns oansvarligt, nu vet ja iofs inte hur vägen såg ut men jag brukar ju självklart också köra för fort
men jag är nogrannare på 30-50-vägar än på större vägar

På 30-väg kör ja 30-40
På 50-väg kör ja 50-70
På 70-väg kör ja 70-100
På 90-110-väg kör ja 110+

beroende på hur vägen ser ut

:hej

Last edited:
Brukar hålla 30 på 30 sträckor.Speciellt de som har tilläggstavla med tidsangivelser.
De sitter som sagt där av en anledning!

Tobbe_N skrev:
På 30-vägar håller man 30.
Det är 30-sträcka där av en anledning.

Detta var nog den sämsta pollen i historien..
Inte ens ha med 30km/h..
Snacka om att dra alla över samma kant..

//Nichlas -extra tjurig idag-

Hycklare

Det finns ingen som håller 30 på 30 väg! Ingen av mina polare gör det! Dessutom så brukar jag inte ligga i 180, snarare 100 kanske och då har jag en jäkla koll på vad jag gör!

Re: Hycklare

dogster skrev:
Det finns ingen som håller 30 på 30 väg! Ingen av mina polare gör det! Dessutom så brukar jag inte ligga i 180, snarare 100 kanske och då har jag en jäkla koll på vad jag gör!
E du på riktigt? Isåfall hoppas jag att Darwin börjar funka snart.....

dogster skrev:

Ursäkta, heter du möjligtvis Johan och är 23 år? :mad: :mad: :mad:

30 ska man respektera!

Nåra kilometer över kanske inte gör nåt ... men 30 är det knappast utan anledning.

Om någon kör i 180 på en 30 väg så är den personen enligt mig helt ansvarslös och borde aldrig mer få göra något annat att åka buss i fortsättningen. :mad:

Johan23 igen... kan vi inte spärra ip så han inte kan regga nya användare hela tiden :eek: :skrämd

Ganska tydligt att den här killen är ute efter att starta en tjaffs tråd..
ignorera bara... :rolleyes:

dogster skrev:
Har precis tagit båge kort, har knappt ngn erfarenhet av bågar, inte ens moppe... Vad ska jag köpa? funtar på en gixxer 1000 r, eller en r1;a, eller hayabusa. Vilken är bäst roligast o slanga med? Vad tycker ni?
Mvh dogster!!!!

Mycket kul pojke det där :rolleyes:

Last edited:

dogster skrev:

och barnen som springer ut bakom buskarna då..... tokkoll på dom oxå???

Beror helt på vägen de ju.. men oftast puttrar jag på utan att titta på hastighetsmätaren på alla vägar. Så kan tänka mig att de går lite snabbare än man får..

dogster skrev:

Visst kan du ha koll i hundra..
Men inte fan stannar du snabbare för det.. :fakta

Och det finns folk som håller 30! :fakta :fakta :fakta :fakta

Skolan som ligger vid 30 sträckan hade ju stängt idag, så det är ju inga barn där! Så vad är ert problem? Inga barn, ingen fara menar jag....eller hur?

dogster skrev:

Visst det är väl klart att vissa kanske fuskar lite med 30 sträcker, men 100 det är fan för fort även för 50 vägar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey