Farsgubben igen..

men detta liknar psykisktvåld och dessutom så förekommer fysisktvåld. Detta är INTE normalt. Du måste ta kontakt med soc. eller liknande och få hjälp med en egen bostad och flytta.

OM det nu är så illa som du beskriver eller värre kan det som sagt vara värt att försöka flytta. Har du mp3-spelare eller mobil med "diktafon-funktion" kan du försöka spela in din farsas utbrott. Spela in hela situationerna från början till slut(att endast plocka enstaka kommentarer lär alltså inte vara till hjällp).

Lyssna igenom det du spelat in för då borde du upptäcka något av följande alternativ:
1) Din farsa är precis så tokig som du beskriver och inspelningen stödjer dina påståenden. Alltså bör du kunna samla ihop en hög inspelningar, gå till soc, låta en tanta lyssna på eländet som med lite tur kunna hjälpa dig att flytta till eget boende.
2) Du lyssnar på inspelningen när du lugnat dig och upptäcker att ni är lika gåda kålsupare och att det handlar om en "ömsesidig" upptrissning av grälen. Kanske är det bara så att du är en typisk tonåring och han en "typisk" farsa som inte grejjar att lillgrabben plötsligt börjar blir stor och börjar frigöra sig och därför försöker lägga sig i för att på så sätt kunna vara "farsa" trots att hans farsaroll börjat tunnats ut.

Är största problemet mekrelaterat, så beror det antagligen på "revirpinkande".
Jobbigt för gubben att inse att du kan bättre...
Finns det ingen MCklubb där du bor?
De brukar ha meklokaler och kunnande, samt uppskatta nytt blod. Inte värt att göra sig ovän med släkten när du antagligen skall flytta hemifrån om några år...
På de flesta klubbar är det oerhört trevlig stämning. Faktiskt ofta bäst på chopperklubbar.

Det som Honkiie säger är FEL. Jo, alla har det lite jobbigt med sina föräldrar, men detta liknar psykisktvåld och dessutom så förekommer fysisktvåld. Detta är INTE normalt. Du måste ta kontakt med soc. eller liknande och få hjälp med en egen bostad och flytta.

Ja jag tror det är som jag säger iallafall, jag tror att prulle överdriver om att det skulle vara nå våld inblandat. Det "psykiska" hemska våldet låter då endast som en helt vanlig gubbe. Det är min ytterst oproffesionella internetforumsåsikt. Hade jag nu en son som prulle skulle jag också vara väldigt frågvis i allt han höll på med, vi minns väl alla trådar som t.ex när prulle snodde sin pappas bil och körde hem nån full kompis och skrapade sidan på den? Kan det vara en av anledningarna till att den är värd 15k istället för 120k? Ifall nu gubben slår han oprovocerat och sånt så är det väl dags man anmäler det istället för att gråta på ett internetforum om att hans pappa inte tror att han kan nånting om tändstift? Följ korvgubbes råd.

Hade jag nu en son som prulle skulle jag också vara väldigt frågvis i allt han höll på med, vi minns väl alla trådar som t.ex när prulle snodde sin pappas bil och körde hem nån full kompis och skrapade sidan på den? Kan det vara en av anledningarna till att den är värd 15k istället för 120k?

Pwned! :rofl

Prulle..jag har lärt mig den senaste tiden att bara för att man är släkt måste man inte tycka om personen i fråga..det är skitjobbigt att inse när det är en nära släkting/familjemedlem.

Men nu bor du med honom..och du har ingen annan möjlighet vad jag förstår. Så gå iväg när det blir konfronationer..håll huvudet kallt och gör allt vad du kan för att undvika att ni ryker ihop. Snart kan du flytta och göra vad du vill..du behöver inte bevisa något. Fördriv bara tiden tills dess.

Det är klart att Prulles pappa kan vara som vilken farsgubbe som helst och att alla har det jobbigt emellanåt, men alla kan inte hantera det på samma sätt..det är som smärta..ingen kan säga att en sak inte gör ont, för alla uppfattar smärta helt olika.

Sånt som du (prulle) lever med, skapar stress så in i helvete..jag vet för jag har det så fast inte med min far..och det tär på en. Så jag råder dig att UNDVIKA situationer där du vet att det blossar upp (jag menar inte att du skall ge efter..bara undvik). Annars blir du mycket olycklig i längden..tro mig.
Hör av dig om du behöver prata av dig :krama

Vet hur de e. Tålde fan knappt gubben när ja bodde hemma o vi va oense om allt, precis allt.
De sura e ju att garaget o hans verktyg e ju rätt goa o ha tillgång till:D nä men allvarligt talat, Hur man än vänder på de så e de ju hans hus. D e nog bara o stå ut... Jag har fått en mycket bättre relation me min far sen jag flyttade. visst känns ju garagesenariot igen fortfarande men där e man inte så ofta längre. O de händer tom att vi kan snacka utan att de slutar med att vi skriker åt varran. Hoppas de löser sig:tummenupp Och som nån sa, man behöver inte tycka om nån bara för att du e släkt me personen! Vilket är jävligt sant! De e ens polares och flick/pojkväns åsikter som verkligen betyder nått.

Last edited:
Det dära med verktygen känner jag igen... Det roliga är att min farsa klagade på att jag hade tappat bort hans verktyg i ca ett år... Nu för cirkus 2-3 veckor sen hittade han alla dom verktygen på vinden där han hade varit o skruvat... ÄNDÅ säger han att det måste va ja som lagt dom där, kul när han inte ens kan erkänna för sig själv att det var han som slarvat bort dom! :3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman