Farligt tvätta hojen?

Tinatjejen skrev:
Att du tvättar din hoj för mycket och smörjer kedjan för lite

Aha det du menade!
Det är tyvär kedjevaxet jag har som gör så det dammar av kedjan på det viset! Inte för jag puttsar för mycket!
Måste byta till något bättre kedje vax! Någon som har
nå bra rekomendationer? :fakta
 
Jag har råkat ut för samma sak med bilen...inte kul det heller.
Numera gör jag som TroLliS och använder Turtle Supertvätt på på fälgar, motor och andra ställen med svår smuts och olja. Detta fungerar skitbra.
Dessutom är avfettning en bra lagerförstörare speciellt i samband med högtryck .....

//B
 
Hur burnar man av en fet burnis med framhjulet?

Tycker det nästan är vicktigare o ha grepp med framhjulet än bakhjulet!
 
ReDan skrev:
Hur burnar man av en fet burnis med framhjulet?

Tycker det nästan är vicktigare o ha grepp med framhjulet än bakhjulet!

[ STAVNINGSKONTROLLSHATT ]! :fakta

fet burnis :: www.skrivihop.nu
vicktigare :: stavas bara : viktigare. inte något ck där inte.

[ / STAVNINGSKONTROLLSHATT ]
/z
 
Jag tror faktiskt inte att det finns något som heter "kontrollshatt" om vi nu ska vara petiga här. En fet burnis vet väl alla vad det är däremot, eller?
 
Erhm okey "viktigare" stavas som det gör men vadå skriva ihop
fet burnis?
Man kan skriva det hur man vill tycker jag!
Dvs jag lägger betoning på ordet "en" som står framför burnis!
Låter bra tycker jag!

Edit-> Igentligen skulle jag rycka tag i mina stavkunskaper
som bara blir sämre och sämre!
Men så länge ni förstår ;)
 
Penguin skrev:
Jag tror faktiskt inte att det finns något som heter "kontrollshatt" om vi nu ska vara petiga här. En fet burnis vet väl alla vad det är däremot, eller?

det är möjligt att det inte finns någon sådan hatt.. *s*

och burnis får man väl skriva hur man vill. :fakta


redan, det är lungt!! fattar ju vad det står anyway! :hej
/z
 
Du kanske kan prova med dubb? Eller åsså som jag har sagt tidigare, en kvarting kanske?
 
Högtryck o o superwash hoppa avfettningen den e ju bara bra o ha om man har fått lekage på bromsen o olja på skivorna men då e ju dock T dojja bättre....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top