ZERO-Fighter
Hotrodder...
Kör på väg hem från jobbet i Täby, via Frösunda mot Gottröra (i bil, grå Dodge Durango). Släpper förbi en hoj som sedan stannar och väntar in resten av gänget som jag förstår är på G. Vid travstallet Granby blir jag omkörd av de första tre, sporthojströjorna fladdrar snyggt i vinden. Vid fårfarmarn börjar hoj nr 4 köra om i vänstern upp mot 90 graders högern för att när det nyper höger börja haja att han är ute på MYCKET farligt vatten. Redan när han lägger sig för omkörning begår han första blundern. Det händer nämligen att även bilar skär kurvorna och hade jag inte vetat att han var där hade han sprattlat i fårnätet! Blunder nr 2, han fortsätter omkörningen dvs på UTSIDAN i högerkurvan där han sedan en lång stund INTE haft koll på om det kommer någon mötande.
Då infann sig tydligen rädslan och känslan av att detta kunde gå åt helvete och han bromsade och gick in bakom. TACK!
(OBS! jag kör inte för fort i bil, det sköter jag på hojen)
Vi har redan i år haft en dödsolycka på vägen och I..O som dansade ut på åkern vid macken. (Jag såg det hemmifrån och jag och frugan var där var där på två röda).
Snälla alla, kör med insidan och var rädda om er och alla andra.
ps. Nej, killen på den blå hojen, jag är inte arg, bara glad att det gick bra.ds
Då infann sig tydligen rädslan och känslan av att detta kunde gå åt helvete och han bromsade och gick in bakom. TACK!
(OBS! jag kör inte för fort i bil, det sköter jag på hojen)
Vi har redan i år haft en dödsolycka på vägen och I..O som dansade ut på åkern vid macken. (Jag såg det hemmifrån och jag och frugan var där var där på två röda).
Snälla alla, kör med insidan och var rädda om er och alla andra.
ps. Nej, killen på den blå hojen, jag är inte arg, bara glad att det gick bra.ds