Paradox
Dennis
Sökte på "bestyckning" för att bli klokare, men fick inget av relevans
.
Jag har ett GPR slip-on till min 25-kw, hade det på förut, men då började den gå lite konstigt på låga varv, (jag gasade men det tog typ 0.5 - 1 sek innan den varvade upp) mellan tomgång och 3k rpm gick den så, efter det så märkte jag ingen skillnad.
Blev då rädd för varför den gick så och hängde tillbaka mitt original rör.
Men NU har jag tröttnat på det fesiga ljudet och överväger att det är värt att den går lite småkonstigt på låga varv så länge jag får njuta av ljudet
...
Självklart då mot att det INTE ska vara skadligt för motorn på något sätt.
Så nu till frågan, är det farligt att inte bestycka och kör så som den går med slip-on:et? Eller ska jag vänta tills jag har råd med en bestyckning >.<?
EDIT: Ska tillägga att min är strypt så att den inte kan varva mer än 7500rpm, så det är inte så att den kommer gå överdrivet högvarvigt... (Enligt hemsidan så ska effekten finnas mellan 7500 - 11000 >.<)
Tack på förhand

Jag har ett GPR slip-on till min 25-kw, hade det på förut, men då började den gå lite konstigt på låga varv, (jag gasade men det tog typ 0.5 - 1 sek innan den varvade upp) mellan tomgång och 3k rpm gick den så, efter det så märkte jag ingen skillnad.
Blev då rädd för varför den gick så och hängde tillbaka mitt original rör.
Men NU har jag tröttnat på det fesiga ljudet och överväger att det är värt att den går lite småkonstigt på låga varv så länge jag får njuta av ljudet

Självklart då mot att det INTE ska vara skadligt för motorn på något sätt.
Så nu till frågan, är det farligt att inte bestycka och kör så som den går med slip-on:et? Eller ska jag vänta tills jag har råd med en bestyckning >.<?
EDIT: Ska tillägga att min är strypt så att den inte kan varva mer än 7500rpm, så det är inte så att den kommer gå överdrivet högvarvigt... (Enligt hemsidan så ska effekten finnas mellan 7500 - 11000 >.<)
Tack på förhand
Last edited: