Farligheter på vägarna inom 08

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
070527

Tog ett par repor på Bogesundsvägen idag, tyvärr fler bilar än hojar :(

När man kommer från Vaxholmsvägen är det först en vänster sedan en högersväng, därefter en kort raka och vänstersväng igen. Efter den ca 50 m är hela vänsterfilen "raserad" in till mitten av vägbanan. Iofs inget större problem kan man tycka eftersom man ligger i högerfil men idag så fick jag möte av en bil med släp som låg i min fil eftersom han inte ville köra ner i gropen... Tur att det var inspektionsrundan!

Roslagsvägen in mot stan i höjd med Statoil universitetet (precis under bron) så har dom borrat och haft sig, och i går kväll låg det fint damm över hela vägen. Fick ett spännande kast när jag kom där klockan halv 1 på natten med tonat visir. ta't lugnt! :tummenupp

Om någon skulle få för sig att åka motorvägen upp till norrtälje så passpå efter avfarten till Uppsala på E18 7km innan Norrtälje de verkar vara diesel spill som gör vägbanan snorhal, nu har VV satt ut skyltar efter 2 avåkningar av bilar på den sträckan, men de är bra att vara förberedd

Påfarten E4 Norrut från Vårby (den röda asfalten) är snorhal släppte både fram och bak ..

Vällingevägen är full med grussträngar och kottar :(

Frestavägen

Förutom det vanliga gruset ligger där idag ett gäng granris utspritt över hela körbanan, mest ligger det precis efter skarpa kurav/backen neråt i riktning mot Väsby.

Har ringt Farbror Blå och bett dom ta bort det. Fast dom kanske är upptagna med att samla in pengar en vacker dag som denna? :va

En bra bit på Tungelstavägen var ingrodd med sand och det låg grus i en del av kurvorna. Åkte förbi en mc-olycka där bara för ett litet tag sen. Hoppas allt gick bra iallafall.

En bra bit på Tungelstavägen var ingrodd med sand och det låg grus i en del av kurvorna. Åkte förbi en mc-olycka där bara för ett litet tag sen. Hoppas allt gick bra iallafall.

Då vi körde förbi såg vi en blå volvo 245 med hästsläp (Ume släpet med träfärjade väggar) stå och lasta ut hästgödsel i den kurvan. Polisanmälde händelsen men såg inte reg nr. Ber alla därför hålla utkik efter den bilen i krokarna däromkring. Jag skall själv åka och spana i veckan.

Då vi körde förbi såg vi en blå volvo 245 med hästsläp (Ume släpet med träfärjade väggar) stå och lasta ut hästgödsel i den kurvan. Polisanmälde händelsen men såg inte reg nr. Ber alla därför hålla utkik efter den bilen i krokarna däromkring. Jag skall själv åka och spana i veckan.

Den där volvon har rapporterats i andra trådar också. Förmodar att det är samma med tanke på hans beteende. Helt sjukt. Bra att du polisanmälde.

Toppen! Jag har fått veta vart de ev har sina hästar så jag tänkte ta en em i solen och hålla utkik :) Skall du med? Saft och bullar i solen i morgon :)

Lindhagensgatan på kungsholmen (mot påfarten till essingen) var i det i morse snorfucking jävla halt!

Har ju gått en massa byggtrafik där, och nu när det hade kommit en stänk från ovan i natt var det löjligt halt. Dra inte på för fullt när ni kommer från lindhagensplan. Det gjorde jag :D

Man vaknade i varje fall till på morgonkvisten när häcken började hasa i sidled!

Lindhagensgatan på kungsholmen (mot påfarten till essingen) var i det i morse snorfucking jävla halt!

Har ju gått en massa byggtrafik där, och nu när det hade kommit en stänk från ovan i natt var det löjligt halt. Dra inte på för fullt när ni kommer från lindhagensplan. Det gjorde jag :D

Man vaknade i varje fall till på morgonkvisten när häcken började hasa i sidled!

Du skulle ju inte köpt de där polska lågpris-bakelitdäcken av RoLLER! ;)

Du skulle ju inte köpt de där polska lågpris-bakelitdäcken av RoLLER! ;)

Iofs har jag inget mönster kvar längre. Men det är riktigt snorhalt på den vägen för tillfället. Ligger nån svart dynga över hela vägen. Så ta det lugnt, det släpper även vid torrt väglag!

Vet tyvärr inte vad vägen heter, men avfarten mot lida friluftsgård som ligger just vid Tullinge flygfält (Vägen mot tungelsta), i "S-kurvan" ligger det en hel rand med grus över hela vägbanan, höll på att klota rätt rejält så pass på!

Almungevägen ut från Väsby har dom bitvis grusat kanterna på i dag.
Från Väsby till Frösunda vägskälet. Kan bli riktigt farligt där.
Efter en timme hade det kommit ut en hel del grus på vägen.
Det va innan kvällstrafiken.

Väg 222 Värmdöleden
Mellan Danvikstull och Kaffebacken är det mycket diesel på vägbanan. Mer än vanligt alltså. Snorhalt! Räddningstjänsten sanerade där i morse och strödde ut något slags pulver. Det gäller såväl ut mot Nacka/Värmdö som in mot stan.

Vägen mellan Gustavsbergs Centrum och Aspvik, tjockt med grus!!!

Börjar precis i kurvan där vägen smalnar av så att två bilar knappt kan mötas.

Kommer man i lite fart där och får möte så blir det bråttom att välja hur man vill skrota...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT