Farligare när man filmar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är många som filmar snabba repor på banan/favoritvägen och även en massa stunts och galenskaper, frågan är om ens omdöme påverkas och att man går över sina gränser pga just detta, jag har själv kört en hel del galna repor och försöker idag att hålla mig till RR istället, men visst får man en kick av att gasa ur sig på favoritslingan och sen kunna se det i datorn när man kommer hem.

Känner ni att ni ibland tar i för mycket bara för att få till en fet rulle.

Vänligen undvik moralsnack nu för en gångs skull annars vet ni vad som händer, låt istället denna tråd va öppen för en mera saklig debatt.

Det är klart man tar i lite extra just den gången. Dock så måste man ha den självkontrollen att kunna tippa av även om kameran sitter på tanken. Tror inte man kör fortare den gången än den gången du känner att "nu jävlar ska det åkas". Du pressar lite hårdare och det går fortare.

Men är det inte det som är tjusningen med att åka hoj? Att alltid KUNNA pressa lite till och få den där extra kicken fast du kör vägen för 1000 gången den säsongen. Tror inte det är specifikt för att det sitter en kamera på tanken utan att man helt enkelt gasar lite mer när man ger sig f*n på ett. ;)

Kanske inte moraliskt rätt eller direkt vettigt att köra "tokfort" på landsväg. Men det är ju så svinigt roligt och det är väl ändå därför vi alla kör fortare och fortare. :)

Kan nog vara så första gångerna möjligtvis, de som är "vana" att bli filmade/filma koncentrerar sej nog mer på vad de ska göra istället.

precis som med all annan, spelar ingen roll hur många gånger man gjort det för sig själv, sen när man ska visa nån annan så skiter det sig :D

//håkan

Nu var det ett par år sedan jag filmade/filmades, men då vet jag att gränserna flyttades lite för att få till det häftigare. Jag tror fortfarande att jag skulle flyttat gränserna lite vid filmning. Å andra sidan så räcker med ett galet gäng för att flytta gränserna lite....

Ride safe!

håkan skrev:
Kan nog vara så första gångerna möjligtvis, de som är "vana" att bli filmade/filma koncentrerar sej nog mer på vad de ska göra istället.

precis som med all annan, spelar ingen roll hur många gånger man gjort det för sig själv, sen när man ska visa nån annan så skiter det sig :D

//håkan
Du tänker på Roller va aka RR Olle :D

lånar tråden lite o frågar om nån har nån bra lösning på hur man fäster kameran på tanken?

utan speciellt fäste..

tejpar man bara fast den eller? lägger ni nått under så det inte ska skaka så mycket också eller?

TALLE skrev:
lånar tråden lite o frågar om nån har nån bra lösning på hur man fäster kameran på tanken?

utan speciellt fäste..

tejpar man bara fast den eller? lägger ni nått under så det inte ska skaka så mycket också eller?
Tejp är billigt och snyggt...

Räcker med att ha en laptimer på hojen för att trigga fartfantomen inom sig... och då är det bäst att det inte finns bildbevis ;)

Att köra motorcykel är ALLTID farligt, så man kan lika gärna se till att det är roligt samtidigt.

Mattias skrev:
Att köra motorcykel är ALLTID farligt, så man kan lika gärna se till att det är roligt samtidigt.
Sin egna farlighetsnivå kan man påverka.

Jag har visserligen aldrig filmat nån körning, men jag kan lätt tänka mig att man gärna håller i lite extra då för att visa.
Men det har väl inte hänt nån olycka ännu vad man hört.

TALLE skrev:

utan speciellt fäste..

Jag tog en T-skirt i botten, sen en träkloss med försänkt skruvskalle (för att inte repa) skruven va en tumgänga som passa i kameran. Runt klossen och tanken med spännband.. KLART!!

Jag pressad upp min wheelisar mkt högt tack vare folk som filmade :tummenupp O lärde mig att gå över balansläget utan att det var ngt farligt!!!
O det tackvare att folk glodde på mig o fota/filma... Då koncentrera jag mig extra mkt så jag fick till mina wheelisar :tummenupp

Så för mig har det bara blivit bättre tackvare kameror.

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag pressad upp min wheelisar mkt högt tack vare folk som filmade :tummenupp O lärde mig att gå över balansläget utan att det var ngt farligt!!!
O det tackvare att folk glodde på mig o fota/filma... Då koncentrera jag mig extra mkt så jag fick till mina wheelisar :tummenupp

.../Yoshi
Stabilt mannen, rena utbildningsvideon :tummenupp

Yoshi_gixxeRR skrev:

.../Yoshi

Får man se?

Jag har inte filmat något än, men ibland åker man ju för att "visa upp sig" om man säger så, och jag brukar snarare fega än överdriva då, det är så mycke skamligare att köra omkull ;>

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT