Farbror polis ute på stan

JoH

va???
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
yamaha honda
Polisen är ute och kollar trafiken i uppsala idag.

Storrazzia sa den snälla polisen att det var idag.

Så passa er.
Kör sakta och nyktert, håll er på två eller fyra hjul med bilbältet på,

Klarade mig hyfsat, 600 kr. :arsele

Last edited:
de var överallt

Hej

Jag var ledig idag och har åkt hoj mest hela dagen, en 18 mil blev det.
På följande ställen såg jag dem, Gamla Uppsala Skola (30 sträcka), Gränby (Systembolag), Vaksalatorg (30 sträcka) och Stenhagen (Systembolag).

Koll på läget...

mvh

Huddingevagen i hojd med sjukhuset och pa gamla sodertalje vagen e det hett......

Sakke

Dom står ofta i korsningen Frodegatan/Väderkvarnsgatan och kollar hastigheten på de som kör Väderkvarnsgatan söderut från Vaksala torg. Jag bor precis där, och jag har sett polisen där fyra gånger den senaste månaden.

Cyklar dagligen längs Vaksalagatan, och vid korsningen med Björkgatan brukar de ibland stå och lurpassa! (Sett dem där minst en 4-5 gånger under vintern/våren)

E4

Mellan uppsala-sthlm så gömmer dem sig på dem här praktiska vändplatserna, förut så såg man dem tydligt men nu så har dem krypit in lite mer och tar dem i ryggen.

Mycket kontroller på 288:an också. Östhammarspolisen som är ute. Inte för att jag själv sett något, men andra har... :)

TomK skrev:
Mycket kontroller på 288:an också. Östhammarspolisen som är ute. Inte för att jag själv sett något, men andra har... :)
Enligt min far så har P4 (upplandsradion) varnat för intensifierad poliskontroll runt Östhammar. Hela månaden...
Har kaffekassan tagit slut? :D

JoS skrev:
Enligt min far så har P4 (upplandsradion) varnat för intensifierad poliskontroll runt Östhammar. Hela månaden...
Har kaffekassan tagit slut? :D

Eller så går det rykten om en rejsbuss i vild framfart och tvårykare med tejpade lyktor som sätter nya varvrekord på GP-slingan runt Hökhuvud :D

TomK skrev:
Eller så går det rykten om en rejsbuss i vild framfart och tvårykare med tejpade lyktor som sätter nya varvrekord på GP-slingan runt Hökhuvud :D

Inte kan väl farbror polis va morronpigg?:eek: (sådär vid 5.00-5.30 tiden)Hoppas inte, för den tiden brukar det ju vara fri fart på alla vägar annars :gnissla

Mycke kontroller inatt oxå... men jag klarade mig trots att taxibussen gör 0-100 på ca 45 sec :7peta

TinaTjejen skrev:
Inte kan väl farbror polis va morronpigg?:eek: (sådär vid 5.00-5.30 tiden)Hoppas inte, för den tiden brukar det ju vara fri fart på alla vägar annars :gnissla

Hehe, går du i den villfarelsen, så kan det bli dyrt :D

Har stött på dem så dags på väg till jobbet på 255:an, är nog sista rycket innan avlösning, så dem såg lite slöa ut :lol

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna