Farbror Freppa - Nu med ännu bättre syn

Fan vad nice farbror Freppa ! Riktigt glad för din skull ! Hoppas vi ses på Lördag !?!?

Annicka skrev:
Grattis eller vad man nu säger :)

Jag hade tur att mitt ögonfel växte bort. Va nästintill halvblind på vänsterögat när jag va liten, men det har växt bort.
Lite dålig syn har man juh, men inte så pass att man behöver glasögon :)

/Annicka
Fan va kul, lycka till med dina nya ögon. Kommer ihåg hur tjejen var när hon kunde se efter operationen :)

//R

Coolt.

Vakna på morgonen och se klart direkt är väl värt några lusentappar?

Lasik metoden.

NO: En laser jobbar så snabbt så det BÖR inte vara problem, men kolla. Det kostar ju inte mer än ett samtal

Nu vet jag vart mina pengar ska gå.... synd bara att det är 21? års gräns på det va?

Jag får nog stå ut med mina glasögon i några år till =/

Men grattis till synen

grattis Freppsie! skönt att det gick bra med op!

fast det är en nackdel för mig......

du kommer att skrika när du ser mig bredvid dig när du vaknar! :hihi

// gran pa

Skönt Freppa, jag blir nästan lite avis. Skönt slippa linser, glasögon. Kunna vakna på morgonen och se direkt :tummenupp

Möjligen enda nackdelen skulle väl då vara om man gjort ett panikragg kvällen innan och sen vakna upp och få se bytet i skärpa och inte i dimma varvid ångesten kommer som ett prev på Posten...öh... jag menar tobaksaffären :D

JAg måste ju börja med att bli lite avundsjuk. Dels på dig Freppa men också på alla närsynta människor... Jag är ju översynt vilket betyder att jag har en för tun lins och medför därför att jag nog inte kan göra en sådan operation (Dom bränner ju av lite grann från den befintliga linsen). Hoppas att du slipper problem nu!

Cool adde: De korrigerar även översynthet. Ring och kolla.

Blondie: I 18 månader efter operationen gör man korrigeringar gratis.

Freppa skrev:
Chrille D: ta GENAST reda på mer om det av din polare och PM:a informationen eller lägg den här. Pengar är pengar! Snälla?

Det var hans ögoläkare som tipsade om detta, han opererade sig i Jönköping WWW.cornealaser.se
Det hela går ut på att det är företaget som betalar alltihop och sen gör man bruttolöneavdrag till den anställde, på så vis tjänar man en hel del. Hör med din ögonläkare & ekonomiansvarige så löser det sig nog.
Min polare betalade först själv och sen fick han reda på av sin läkare att detta var möjligt :va , det var dock inga problem att reda ut detta i efterhand.

/Chrille

Om någon mer funderar på lasek, så kanske jag kan ordna någon sorts "SH-rabatt" på Nya Ögon på hötorget.
Farsan gör ett par i veckan där nämligen. Standardpris är 2 ögon för 22k och 1 öga för 13k.

har själv haft glasögon en jag började 4an (10 år?), är snart 20.. är närsynt och har en styrka mellan -4,5 och 5 på båda ögonen PLUS astigmatism som gör det värre.. hade linser i ett år men började igen med glasögon, kommer nog börja med linser igen.
men för 15000 per öga så är det egentligen summor som jag kan drömma om, än så länge. Det funkar ju med brillor just nu och får väl funka ett tag till.
Självklart e man avis som fan på Freppa och ni andra som har hypersyn utan att behöva linser eller brillor :(

Shoo lite OP men men jag kör på...
Vad kostar det att ha linser? Är det engångslinser som gäller eller?

Behöver gå till optikern pga mina kassa ögon, ska ta lämpet men fick inte godkänt på syntestet.
Hon som gjorde testet bara suckade och sa "men detta var Verkligen illa!" och rev lappen :)

Så vad är kostnader och har hört att alla inte kan ha linser? :/

Offkeff: Själv körde jag Lasik. Lasek är väl en vidareutveckling till PRK, men inte med lika lång läketid?

RED_LiME skrev:
Shoo lite OP men men jag kör på...
Vad kostar det att ha linser? Är det engångslinser som gäller eller?

Behöver gå till optikern pga mina kassa ögon, ska ta lämpet men fick inte godkänt på syntestet.
Hon som gjorde testet bara suckade och sa "men detta var Verkligen illa!" och rev lappen :)

Så vad är kostnader och har hört att alla inte kan ha linser? :/

kostnaderna varierar överallt...
jag kör på endagslinser just nu och 30 par kostar... 350 kr har jag för mig.

Förr använde jag månadslinser och betalade.....hmm... ungefär 1200 tror jag per halvår (= 3 par). Men jag slarvade med tvättning och så, så åkte på diverse infektioner under åren.

Så efter det började jag använda glasögon mer och sen linser när jag känner för det (vilket visserligen e ofta men ändå ;))

Vet en kompis som haft problem med att få linser att passa.. men hör av dig till en optiker så får du den hjälpen du behöver! :tummenupp

Freppa skrev:
Offkeff: Själv körde jag Lasik. Lasek är väl en vidareutveckling till PRK, men inte med lika lång läketid?

Är ohemma på det där själv, det är farsgubben som är ögonläkaren.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph