Farbror blå!

konta

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
Honda CBR600RR -08
Jag undrar ifall polisen får beslagta hojjar ifall de tror att det är något fuffens med den?:rolleyes:
 
Vid skäligen misstanke så tror jag nog bestämt att dom får det för attgöra en utredning...
 
På gamla moppe tiden så fick polisen plocka trimdelarna från mopederna, så det kunde hända att cylindrar och annat beslagtogs, om jag inte minns fel.

De får dom inte göra på 45 moppar och då borde inte få göra de på 125or heller. Jag tror att de bara får skicka en till besiktningen, men jag är inte helt säker:confused:
 
Om man plockar bort strypningar på en 125a:va

Nej, du får ett föreläggande om reg.besiktning om dom misstänker att den inte överrenstämmer med uppgifterna i reg.beviset.
Själv så åker du dit på olovlig körning samt kan kallt räkna med att du inte får köra från platsen.
 
Nej, du får ett föreläggande om reg.besiktning om dom misstänker att den inte överrenstämmer med uppgifterna i reg.beviset.
Själv så åker du dit på olovlig körning samt kan kallt räkna med att du inte får köra från platsen.

Men jag undrar hur dom ska kolla upp de, för då måste dom ju ta dit släp och grejer för att transportera bort den sen till värkstaden osv. Tveksam om att dom gör de. Jag tror snarare att man får en tid man ska infinna sig vid en plats där dom kan bänka hojjen.:dricka
 
Om du inte råkar hamna i vägen för Buford T Justice så är det nog lugnt!

Hade ingen aning om att man ströp 125:or!

Varför gör man det?

Om man har 125cc måste man ju få ta ut det som går ur den eller är det nåt löjligt KW krav?

Om du vill ha bra svar så kanske du fundera på att konstruera en rubrik som samstämmer med syftet! Alla som gjort något större teoretiskt arbete ryser vid tanken på syftningsfel!
 
Last edited:
Om du är orolig så kan du ju alltid införskaffa en elektroniskt varvtals reglerare. När du stänger av moppen och startar så är den spärrad till 4k rpm t.ex. För att kunna åka fortare trycker du på en väl dold knapp/fjärrkontroll, mycket enkelt.
 
Om du är orolig så kan du ju alltid införskaffa en elektroniskt varvtals reglerare. När du stänger av moppen och startar så är den spärrad till 4k rpm t.ex. För att kunna åka fortare trycker du på en väl dold knapp/fjärrkontroll, mycket enkelt.

Eller så sluta man röka så j*vla mkt så släpper den överdrivna nojjan.
 
Nej, du får ett föreläggande om reg.besiktning om dom misstänker att den inte överrenstämmer med uppgifterna i reg.beviset.
Själv så åker du dit på olovlig körning samt kan kallt räkna med att du inte får köra från platsen.
Tror du har fel..

Två här på Sh har fått sina 125:or beslagtagna och inlåsta hos polisen.. Pga att dom misstänkte för hög effekt.
 
De får dom inte göra på 45 moppar och då borde inte få göra de på 125or heller. Jag tror att de bara får skicka en till besiktningen, men jag är inte helt säker:confused:


Ja vet en som körde stunt moppe bg avsaknad på ab*** körkort denna körde denna moppe eller nogot :rolleyes:
och den tog polisen till mc varuhuset o bänka den :fakta kolla med atos just det han jobbar ju inte kvar ju :rolleyes: men den toppa 90 knyck o dom tog orginal ljudämparen på denne men trimmet satt vist inte där :tungan

//Robin
 
Om du inte råkar hamna i vägen för Buford T Justice så är det nog lugnt!

Hade ingen aning om att man ströp 125:or!

Varför gör man det?

Om man har 125cc måste man ju få ta ut det som går ur den eller är det nåt löjligt KW krav?

Om du vill ha bra svar så kanske du fundera på att konstruera en rubrik som samstämmer med syftet! Alla som gjort något större teoretiskt arbete ryser vid tanken på syftningsfel!

Det är begränsning på effekt när det gäller mc som ska framföras på A1 (125a-kort), 11 kW är max man får ha. Jag tycker det är rätt vettigt, då tex en Aprilia RS125 har betydligt mer än 11 kW. Får man ens köra en ostrypt RS125 på mellankort?
 
Det är begränsning på effekt när det gäller mc som ska framföras på A1 (125a-kort), 11 kW är max man får ha. Jag tycker det är rätt vettigt, då tex en Aprilia RS125 har betydligt mer än 11 kW. Får man ens köra en ostrypt RS125 på mellankort?

Det var någon som sa nej på det i en tidigare tråd här, men jag vet inte säkert.

Är det så vill jag ha en :D
Det låter som ett vikt/effektförhållande som kan vara kul även för mig som är i övre moppeåldern (den då gubbarna köper moped igen)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top