konta
Ny medlem
Jag undrar ifall polisen får beslagta hojjar ifall de tror att det är något fuffens med den?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du, bytt ramnummer, trimmat den eller vad?
Om man plockar bort strypningar på en 125a![]()
På gamla moppe tiden så fick polisen plocka trimdelarna från mopederna, så det kunde hända att cylindrar och annat beslagtogs, om jag inte minns fel.
Nej, du får ett föreläggande om reg.besiktning om dom misstänker att den inte överrenstämmer med uppgifterna i reg.beviset.
Själv så åker du dit på olovlig körning samt kan kallt räkna med att du inte får köra från platsen.
Om du är orolig så kan du ju alltid införskaffa en elektroniskt varvtals reglerare. När du stänger av moppen och startar så är den spärrad till 4k rpm t.ex. För att kunna åka fortare trycker du på en väl dold knapp/fjärrkontroll, mycket enkelt.
Tror du har fel..Nej, du får ett föreläggande om reg.besiktning om dom misstänker att den inte överrenstämmer med uppgifterna i reg.beviset.
Själv så åker du dit på olovlig körning samt kan kallt räkna med att du inte får köra från platsen.
De får dom inte göra på 45 moppar och då borde inte få göra de på 125or heller. Jag tror att de bara får skicka en till besiktningen, men jag är inte helt säker![]()
Om du inte råkar hamna i vägen för Buford T Justice så är det nog lugnt!
Hade ingen aning om att man ströp 125r!
Varför gör man det?
Om man har 125cc måste man ju få ta ut det som går ur den eller är det nåt löjligt KW krav?
Om du vill ha bra svar så kanske du fundera på att konstruera en rubrik som samstämmer med syftet! Alla som gjort något större teoretiskt arbete ryser vid tanken på syftningsfel!
Det är begränsning på effekt när det gäller mc som ska framföras på A1 (125a-kort), 11 kW är max man får ha. Jag tycker det är rätt vettigt, då tex en Aprilia RS125 har betydligt mer än 11 kW. Får man ens köra en ostrypt RS125 på mellankort?
Eller så sluta man röka så j*vla mkt så släpper den överdrivna nojjan.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |