Farbror blå? Köra lite saktare?

• Thread starter Thread starter voody75
  • Start date Start date
Den farbror blå som passerade här utanför för en stund sen borde definitivt coola ner sig lite på sin sketrans Funduro. Uppsikt hade han inte heller, men den försvarslöse fotgängaren kan vara tacksam för sina goda reflexer. Det var direkt olämplig huligankörning.

Tur att vi riskokare håller oss till extremt slingriga småslingor till landsvägar då var det är kuligastast! :tummenupp

På väg hem ikväll, och en jäkla massa poliser som stoppade bilar längs med hela Norra Vallgatan (den utanför Centralen) i Malmö. Det var minst 5 PB som patrullerade längs den gatan. Se upp!

Den farbror blå som passerade här utanför för en stund sen borde definitivt coola ner sig lite på sin sketrans Funduro. Uppsikt hade han inte heller, men den försvarslöse fotgängaren kan vara tacksam för sina goda reflexer. Det var direkt olämplig huligankörning.

Höll själv På bli överkörd av en polisbil som kom utan sirener i full fräs i höstas..

Lite OT:

I torsdags förmiddag mötte jag ett helt gäng mc-poliser som såg mer ut som bus grabbar. Skulle kunna vara RoH ute på tur om det inte vore för att alla körde likadana civila motorcyklar. Dessa har vi diskuterat tidigare på forumet. Undra vad de har för funktion egentligen? Är det trafikpoliser eller har de annat syfte?

Senare under dagen hörde och såg jag ett stort antal polis bilar och mc poliser som såg ut att öva att köra kortege. Kan även varit skarpt läge, men jag fick inte den uppfattningen. De körde som riktiga blådårar på drottninggatan i hög fart med riktning strandvägen med omkörningar med små marginaler (mc-polis) där mc- polis som stannade i korsningar för att varna allmänheten. Tänkte att det kanske var en övning inför Dali Lamas ankomst som ska vara i Lund under lördagen. Mötte dem senare på väg 111 på väg ut från stan, men då var det inte lika många.

Polisen har haft massa sådan övningar nu i snart en månad... massa mc poliser samt vanliga polisbilar som tränar kortege o andra saker ståt i tidningarna om de antal gånger

Dom kör även på små slingria vägar jag och stoffe var på åsen och då kom civilarna körandes.... så dom finns överallt nu.... så ta det lugnt...

Stod en MC polis gömd i buskarna vi YC idag, vid 13 tiden. Sett lite fler blåvita bilar också senaste dagarna, så Aftonblaskan har nog rätt för engångskull.

:hej

Ni kanske ska ge dem nåt att öva på?

http://hd.se/klippan/2011/04/19/nya-mc-poliser-utbildas-pa/

"Ett annat moment i utbildningen är att köra av vägen under kontrollerade former, ett tredje är slalomövningar med koner. Ett fjärde är motorvägskörning i 225 kilometer i timmen. Poliserna övar ju inför verkliga händelser.

– Vi tränar för att kunna åka på utryckningar när det är fara för hälsa på liv och hälsa. Vi ska vara säkra på att de kan hantera verkligheten, säger utbildaren Björn Gunnarsson."

Hmm. Min maxar på 210 så någon annan får jobba på det... ;-) någon frivillig?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025