Farbror blå i morse 30/9....

Jag får alltid pirr i magen när ja ser en snut, även när jag e ute o går.
Tänker, dom kommer säkert att ta mig för nånting. Dom där blåa o vita
färgerna e fan läskiga.
PÅ tal om nåt annat, en polare till mig skall bli snut, har sagt till han om
han tar mig eller bötfäller mig för nåt så en han inte min vän mer, han är
död för mig då. :hihi

kjellf skrev:
pvcraketen I ditt ställe skulle jag ha dragit omedelbart.
Visst får man ta det lite varligt. Men att en bil(jävel) skulle hinna ikapp i morgonrusningen på Essingeleden betvivlar jag starkt. [/Besserwisser mode]

Last edited:
pvcraketen skrev:
...sträckte upp vänsterarmen, högt och tydligt, knöt handen och fällde ut fulfingret...skedde det hela som av en reflex...
Det är det jag alltid trott, du är en riktigt otrevlig typ :lol
Blev det något att äta i Laxå?

pvcraketen skrev:
Visst är det så, för man känner sig alltid skyldig... Märkligt.

Det är ju bara så, läste en artikel i en Engelsk sporthojtidning, reportern skulle prova en grym sporthoj och mötte polisen inne i stan, körandes helt lagligt och fick samma känsla. Han jämförde det med att gå med en kofot i handen på en parkering, alla vet vad man har tänkt att göra och samma sak är det med våra hojar, polisen VET vad vi tänker göra direkt efter vi sett dom.... :D

stephenj skrev:
Det är ju bara så, läste en artikel i en Engelsk sporthojtidning, reportern skulle prova en grym sporthoj och mötte polisen inne i stan, körandes helt lagligt och fick samma känsla. Han jämförde det med att gå med en kofot i handen på en parkering, alla vet vad man har tänkt att göra och samma sak är det med våra hojar, polisen VET vad vi tänker göra direkt efter vi sett dom.... :D

Jepp, där satt den! :banana

FZ1 skrev:
Det är det jag alltid trott, du är en riktigt otrevlig typ :lol
Blev det något att äta i Laxå?
Japp, kanackplatta blev det. Tyvärr skulle ALLA Laxås invånare käka pizza samtidigt som vi så det totala matstoppet blev en dryg timma. Inte riktigt vad man hade lust med på söndagkvällen. Själv då? Kom du hem till dukat bord, vit duk, silverbestick, fint gammalt vin, laddade kandelabrar och en förstående fru?

stephenj skrev:

Right on....

Man får visserligen köra om på båda sidor om plats finns när det handlar om flerfilig väg med hastighetsgräns 70 eller lägre men vad man inte får glömma är blinkers vid filbyte! Iof borde polisen inte sätta dit dig för bara det men jag var lite busig en gång och då påpekade polisen att jag inte använt blinkersen vid filbytena. Jag körde ungefär på mittlinjen mellan filerna och då kan det bli en hel del filbyten... I mitt fall tog dom alltså inte mig för att jag inte blinkat men det gjorde saken lite värre och polisen surare.

pvcraketen skrev:
Japp, kanackplatta blev det. Tyvärr skulle ALLA Laxås invånare käka pizza samtidigt som vi så det totala matstoppet blev en dryg timma. Inte riktigt vad man hade lust med på söndagkvällen. Själv då? Kom du hem till dukat bord, vit duk, silverbestick, fint gammalt vin, laddade kandelabrar och en förstående fru?
Inget är som väntans tider, när man väntar på något gott eller hur det nu var!
Jo tack, dukat, grön, rostfritt, 2002, värmeljus, :banana

Ursäkta spamet i tråden, skall inte upprepas :Bugar

Mr_White skrev:
Mmm, man kanske överreagerade lite... :kocko Men vadå är det alltså tillåtet att köra mellan bilar menar du :confused:

Jag frågade en mc-polis om just detta när jag kom åkande mellan bilarna utanför Akalla och mitt i kön stod han så jag svängde in lite snyggt brevid och :rolleyes: typ men kände att jag mäste fråga om det är tillåtet att åka mellan bilarna och han sa jajjamensan MEN dock ej längst fram där det blir heldraget typ 2 meter innan lyset.......så fram dit är det bara och gasa och sen är det upp till var och en om man vill vara rebell dom 2 sista metrarna :D

själv har man dragit förbi snuten vid broöppning 2st bilar.. typ i mitten i kön... sen när man glider fram till bommen står där ett tag så kommer 1mc snut jämsides å hälsar glatt så de e lugnt =) hade sh.com tröjjan med mitt nick på å står livet börjar i 200... då när man har nytaget kort kanske man blir lite nervös men bara i onödan...

stephenj skrev:

Så sant, finns inget som får en att gasa som blåvitt.. uj

BlackArmy skrev:
Jag frågade en mc-polis om just detta när jag kom åkande mellan bilarna utanför Akalla och mitt i kön stod han så jag svängde in lite snyggt brevid och :rolleyes: typ men kände att jag mäste fråga om det är tillåtet att åka mellan bilarna och han sa jajjamensan MEN dock ej längst fram där det blir heldraget typ 2 meter innan lyset.......så fram dit är det bara och gasa och sen är det upp till var och en om man vill vara rebell dom 2 sista metrarna :D

Precis vad jag blev påtalad av mc-polis också fast utanför Tensta. Samma polis? Han svängde mot Akalla vid Hjulstakorset.

Anders R skrev:
Precis vad jag blev påtalad av mc-polis också fast utanför Tensta. Samma polis? Han svängde mot Akalla vid Hjulstakorset.

Näe det kan det inte vara......eller kanske,jag kom från SAAB i Akalla och var på väg mot Hjulsta-korset....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman