Mr_White
Medlem
Följande utspelade sig imorse på väg till jobbet.
Klockan 7:45 glad i hågen rullar jag ut på huvudstaleden, bor i Bromma. Idag har jag en tröja utan på skinnstället med texten "Adios Sucker !" på ryggen.
När jag börjar närma mig rondellen vid Solnahallen börjar köerna. Som vanligt börjar man glida mellan bilarna, när jag plötsligt får syn på en Mc-polis
3-4 bilar framför. På någon sekund hinner jag tänka att: antingen glider jag in och ställer mig i kö eller fortsätter framåt. Jaha jag valde att fortsätta framåt. Glider igenom rondellen och fortsätter längs frösundaleden. Där även köerna fortsätter. Ena ögat ligger nu på trafiken framför och ena håller kollen var polisen är bakom. Tyvärr fortsätter även köerna så jag beslutar mig än en gång att köra mellan bilarna. Jag ser att det är rött framme där Solnavägen korsar Försundaleden och fortsätter framåt.
I jämn höjd med Mc Donalds ser jag att MC-polisen nu också kör mellan bilarna efter mig, inget blåljus på eller något. Nu jävlar blir det böter, fan! När han e ca 15-20m från mig blir det grönt, Här gäller det att hålla stumt! Fullt spätt, men blir stoppad av rödljuset nere vid Solna station. Shit! Spannar för fullt efter farbror blå i backspegeln men ser inget. Skumt, tänker jag, och fortsätter till jobbet i Täby.
Frågan är nu va det en schyst MC-polis eftersom han inte stoppade mig.
Borde väl iaf. kommenterat reg-plåten eller körningen mellan bilarna?
Eller vad?
Klockan 7:45 glad i hågen rullar jag ut på huvudstaleden, bor i Bromma. Idag har jag en tröja utan på skinnstället med texten "Adios Sucker !" på ryggen.
När jag börjar närma mig rondellen vid Solnahallen börjar köerna. Som vanligt börjar man glida mellan bilarna, när jag plötsligt får syn på en Mc-polis

I jämn höjd med Mc Donalds ser jag att MC-polisen nu också kör mellan bilarna efter mig, inget blåljus på eller något. Nu jävlar blir det böter, fan! När han e ca 15-20m från mig blir det grönt, Här gäller det att hålla stumt! Fullt spätt, men blir stoppad av rödljuset nere vid Solna station. Shit! Spannar för fullt efter farbror blå i backspegeln men ser inget. Skumt, tänker jag, och fortsätter till jobbet i Täby.
Frågan är nu va det en schyst MC-polis eftersom han inte stoppade mig.
Borde väl iaf. kommenterat reg-plåten eller körningen mellan bilarna?
Eller vad?