Frodie
Murphys lag regerar!
Rasorblade skrev:2093473"hantera medskickade filer"![]()
har kollat och provat men det verkar inte fungera för mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rasorblade skrev:2093473"hantera medskickade filer"![]()
Paradoxy skrev:2092701Jag hatar gamla människor![]()
Retep skrev:2093561Du kommer att få problem med tiden....![]()
Många ggr finns det ju anhöriga, men tyvärr så tar vi ju inte hand om våra äldre på samma sätt som man gör på många andra ställen i världen.invisible skrev:2093533Håller med om att sjukvården och staten bör ta mer ansvar över äldre när det kanske inte finns några anhöriga.
Fender skrev:2093280
Hur kör man för att anses/vara en "bra" förare? En äldre person backar in i en bil, hans/hennes körkort ska dras in direkt....en 25-åring kör av vägen men en
MC....gäller samma regel där också?
Paradoxy skrev:2093961Jag ska dö ung![]()
forrest skrev:2093339det där med rondeller verkar va väldigt svårt att fatta för den äldre generationen..disskuterade saken med min kära morbror snart 60 o bilmek..han verkade inte kunna förstå varför han skulle blinka när han svängde vänster i en rondell "jag har ju företräde när jag är i rondellen" försökte förklara att det blir dyrt när man planterar bilen i sidan på ngn..
tror att rondeller ställer till det för de äldre, det där med företräde väl inne i rondellen verkar va det enda som gått fram.
PacMan skrev:2094006Att köra när man är för gammal kan kanske till viss del jämföras med att köra onykter, man ser dåligt, har långsam reaktionsförmåga osv. I lagens ögon är det ju i regel värre att köra onykter än att köra för fort nykter.
Inom rimliga gränser föredrar jag nog fortkörare med hyfsad koll, framför onyktra/för gamla som kör i laglig fart men utan koll.
Så nej, jag tycker inte att 25-åringen ska behandlas likadant som en person som uppenbarligen inte borde köra bil pga. hög ålder.
Retep skrev:2094214Det finns även olika grader av hög ålder. Jag tror att många äldre kompenserar för sina tilkortakommanden med att åka defensivt. Det kan man knappast beskylla 25-åringarna för att göra. Åka defensivt alltså.
Måste försvara forrest lite. VV har ju varit i och pillat lite på reglerna hur man ska blinka i rondeller bara sen jag tog mitt första körkort -92. Så beroende på hur uppdaterade trafikanterna själva är så blinkas det ju på lite olika sätt. Inte så precis att man fått brev hem från Vägverket med nya instruktioner.Lime skrev:2094208Nä, nu kan jag inte hålla mig... När tycker du att man ska blinka vänster i en rondell??
Titta på http://www.vv.se/filer/2521/svensk.html och välj cirkulationsplats så förstår du nog vad jag menar.
![]()
Mibelle skrev:2094252[.....klipp] hur hon svor till i bilen.. det värsta är väl att hon låtsas som ingenting och bara kör därifrån.. max 45 år gammal
de flesta kör nog mycke sämre än va de tror..![]()
Quest skrev:2092195Jag tycker i alla fall att man skall vara tvungen att göra syntest och reaktionstest av något slag vartannat år efter 50-55 nånstans för att säkerställa att personen är säker i trafiken. Sen kanske ett enkelt körprov vid fyllda 65? Bara för att se att föraren kan hantera fordonet på ett säkert sätt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |