Far åt helvete med er, era jävla "motorcyklister"!

Min åsikt,

Jag tycker att det var ett toppen jobb! Polisen dödade ingen, om någon väljer att köra in i en bom, fine by me.

Så varje gång polisen inte direkt dödar någon så är det ett toppenjobb? :näsblod

Din tankeverksamhet är i topp?

Jag anser att om man försöker med det C gjorde så får man stå för det!
I detta fallet så avled personen, han hade alltid valet att stanna!

Jag har tittat på materialet och det enda jag tyckte var mindre bra var en omkörning på höger sida när dom ska om kollegan på E4 norrgående.

Sunda vätskor

En väldigt tydlig och verksam sak i vårt samhälle vore att bygga banor för våra medborgares/röstberättigades välbefinnande.
Tänk nu en liten stund innan ni svarar.

Det finns inte bara dårar som vill prova sitt fordon o sina kunskaper.
Om vi börjar på macken eller station kvittar, räknar du tidningarna som är motorrelaterade så är det vanligen 70-80%
på de större ställena. posta gärna variationerna med vettiga data.

För min del fick jag höra talas om banåkning genom en kompis som åkte Dukati, du vet dom som körde med Desmodromic i slutet på 70 talet....o dom finns än! Sorry jag åkte enduro eller T som det hette då o de vet ju alla va de e.. eller hur.

Slutskojat, det finns fler människor som har en gemensam nämnare i fordon än i något annat!

Jag har varit på gocart evenemang med högt uppsatta bankmänniskor (flera kvinnor) med växande tävlingshorn i pannan som i andra sammanhang var näst intill osynliga. Heltrevliga evenemang! Jag har haft supertrevliga vänner som hatar trafik, en av mina bästisar som bara garvar jämt och alltid skapar kompis jäng när vi reser på olika jobb, han krockar jämt och är en djävul bakom ratten, som jag blev helt mållös av när jag förstod hur det stod till. Jag vet ju hur vettig och bra människa han är, och förstår nu vad han behöver........

Om ni som skriver här har mognadsgrad över 15år så kanske vi tillsammans kan kräva banor, ytor som de flesta i vårt Samhälle har nytta av.

Detta är ingen utopi utan en mycket bra väg för att få alla som jobbar eller har intresse av att hantera sin utrustning och att hantera sina fordorn.

Oki ja vet att det blev mossigt, men tänk en stund till innan ni Dissar

Mvh HojSugen :smasha:smasha

Nollvisionen har garanterat ett pris, låt oss bli en positiv del av den istället för en belastning.

Det finns ingen tvekan om att vi alla har gemensamma intressen genom fordon, så kom ut och gör något vettigt o kul.

Skulle vilja ha statistik på detta. Finns det? Kan man skaffa det?

Alla dödsolyckor utreds av tekniskt sakkunnig, polis samt läkare så det bör inte vara några problem att få statistik på.

Har för mig att de vanligaste dödsolyckorna på mc är singelolycka i förhållandevis låg hastighet, däremot kan hastigheten med facit i hand varit för hög i en kurva eller så.

Alla dödsolyckor utreds av tekniskt sakkunnig, polis samt läkare så det bör inte vara några problem att få statistik på.

Har för mig att de vanligaste dödsolyckorna på mc är singelolycka i förhållandevis låg hastighet, däremot kan hastigheten med facit i hand varit för hög i en kurva eller så.

Kristallklart kanon! :tuttar

"Den som är utan synd ska kasta första stenen"

Ponera för ett ögonblick att den här jakten hade slutat annorlunda.
Vi har en civilbil som far fram som en IDIOT bland ovetande människor, endast blinkande med helljus.
Låt oss nu säga att en familj med några barn i bilen råkade befinna sig på samma väg och p.g.a denna civilbils framfart tappar kontrollen över sin bil och krashar med dödlig utgång.
Är det fortfarande okej?
Är det verkligen rätt att poliser sitter och kör värre än biltjuvar med inställningen att det är häftigt att jaga motorcyklar?
Helikoptern hade kunnat följa hojen från hög höjd och ingen utomstående hade behövt riskera livet i en galen jakt.
Jag har ringt till polisen en jävla massa gånger om bilister som uppenbarligen är rattfulla men det enda svar man får är:det finns inga bilar att tillgå.
Rattfyllon dödar/skadar många människor varje år men det är inget som polisen prioriterar.

Även polisen har lagar att följa och dom ska bestraffas när dom bryter mot lagen för sitt eget höga nöjes skull.
Att lagarna har kommit till beror ju på att det sker för mycket olyckor med polisjakter.
När en polisbil far in i en trädgård bara för att den jagar en fortkörare (bil) i ett villaområde t.ex, då utsätts allmänheten för större fara än att låta fortköraren fly.
Men det är väl helt okej om poliserna dödar några barn eller andra i sin framfart, sånt gör tillvaron lite mera spännande och lite svinn får man räkna med. Huvudsaken är att dom jävla fortkörarna åker dit, alla medel är tillåtna.

Hur många av dödsolyckorna sker pga. dåligt underhållna vägar då? Grus mm. på våra vägar. Vi kan väl lika gärna börja klanka på dom som har det till sin uppgift att underhålla vägverket i detta land.

Så vitt jag vet så finns det inga kontrollerade 2 hjuls sladdar med en mc..

Och Indalsleden 86:an. Är inte i bästa skick nu, varken i laglig hastighet eller lite över!

Last edited:
Har du inte råd med utrustningen så ska du banne mig inte köpa hojen heller utrustningen först sen hojen ........

Beror hur man definerar utrustning ? för hjälm är skydsutrustning.

Jag har inte köpt min hoj i ett sätt som alla andra oftast gör, jag börja med att köpa ram o sen blev det motor o sen allt runtomkring.

Tror det blir ett problem om jag skaffar helskydsutrustning, för då kommer jag värkligen börja bomba, o vad tycker ni om det ?

Last edited:
Hm, utrustning.. Jag har hjälm, stövlar, skinnställ med ryggplatta och hanskar. Kör jag bättre eller sämre för det?? Tycker inte jag kör bättre med skydden på än när jag näckar på cykeln. :tuttar

Hur många av dödsolyckorna sker pga. dåligt underhållna vägar då? Grus mm. på våra vägar. Vi kan väl lika gärna börja klanka på dom som har det till sin uppgift att underhålla vägverket i detta land.

Så vitt jag vet så finns det inga kontrollerade 2 hjuls sladdar med en mc..

Och Indalsleden 86:an. Är inte i bästa skick nu, varken i laglig hastighet eller lite över!

Se bara till att det går direkt till högsta chefen. Underhållet på våra vägar börjar bli under all kritik nu.

Last edited:
Helt absurd diskussion från början!
Polisen ska inte följa efter för att det går "för fort"???
Då kan helt enkelt polisen strunta i att göra efterföljanden över huvud taget så fort någon bestämt sig för att inte stanna, knappast så att de håller hastigheten isåfall.

Jag skiter i lagen som de flesta i min krets/närhet

Nej nu är jag trött på detta hyckleri av alla laglydiga polisälskande muppar som poppat upp ur sörjan i kölvattnet av Kalla Fakta programmet Som moraliserat, fördömer & dömer barn till döden.
Eran ståndpunkt är att polisen alltid gör rätt & har där med rätt att tillgripa vilka makt/våldsmedel som helst - Skit snack
Bryter man mot lagen får man skylla sig själv om man dör oavsett brott. Vilket jag tycker är kvalificerat skitsnack

Forumet heter Sport Hoj - Oh Yes!

Vad är en sport hoj en sur Traja på 60 hk?

Sporthoj köpte jag för att köra fort, riktigt fort på allmän väg. Att nöta runt en bana varv efter varv för att bli av plockad då jag inte gjort en juste, utan farlig omkörning av det bredarslade kärringhelvetet som legat framför mig i knappt styrfart vinglande över hela banan & därmed omöjlig gjort en regelriktig omkörning. SMC funktionären som skulle läxa upp mig för att jag knuffar undan kärringen erkände själv att det var fel att placera mig i snigelgruppen & förstor min irritation & försökte sälja på mig fler kurser, glöm det sa jag. - Skiter jag i då det var trist att köra: bana varv efter varv efter varv efter........ I oändlighet, roligare att köra live.
Kan jag köra ifrån Polisen gör jag det & har gjort det vid ett par tillfällen - Och utan att skämmas ett skit för det.
Har jag monterat bort reg. skylten - vid annalkande hårdkörning - Ja, Ja, ja halleluja.
Jag håller aldrig hasigheten.
Jag ger polisen fingret innan jag drar ifrån dem. eller så ofta jag kan.
Då Stockholm är litet & våra vattenhål är få vet jag vilka som gömmer sig bakom sina respektive nick - Så där därför vet jag att ni är ena fega opportunistiska hycklare jag har snackat med er på Rosenhill där ni skrutit om er kör skicklighet & hastighets rekord & jag har sett er på Bulten & Nynäsvägen bryta mot alla trafikregler som finns [/B]- vill ni som laglydiga medborgare ta ert straff bistår jag gärna med att förse Polisen med ert reg. nummer & en skakig hjälm kamera film som visar er framfart på 50 & 70 km/h vägar - så kan ni göra rätt för er - Jag är riktigt trött på ert skitsnack - håll käften eller ta konsekvensen era hycklare.:dummer
Antijantelagen

Last edited:
Jag skiter i lagen som de flesta i min krets/närhet

Nej nu är jag trött på detta hyckleri av alla laglydiga polisälskande muppar som poppat upp ur sörjan i kölvattnet av Kalla Fakta programmet Som moraliserat, fördömer & dömer barn till döden.
Eran ståndpunkt är att polisen alltid gör rätt & har där med rätt att tillgripa vilka makt/våldsmedel som helst - Skit snack
Bryter man mot lagen får man skylla sig själv om man dör oavsett brott. Vilket jag tycker är kvalificerat skitsnack
Forumet heter Sport Hoj - Oh Yes! Vad är en sport hoj en sur Traja på 60 hk?
Sporthoj köpte jag för att köra fort, riktigt fort på allmän väg. Att nöta runt en bana varv efter varv för att bli av plockad då jag inte gjort en juste, utan farlig omkörning av det bredarslade kärringhelvetet som legat framför mig i knappt styrfart vinglande över hela banan & därmed omöjlig gjort en regelriktig omkörning. SMC funktionären som skulle läxa upp mig för att jag knuffar undan kärringen erkände själv att det var fel att placera mig i snigelgruppen & förstor min irritation & försökte sälja på mig fler kurser, glöm det sa jag. - Skiter jag i då det var trist att köra: bana varv efter varv efter varv efter........ I oändlighet, roligare att köra live.
Kan jag köra ifrån Polisen gör jag det & har gjort det vid ett par tillfällen - Och utan att skämmas ett skit för det.
Har jag monterat bort reg. skylten - vid annalkande hårdkörning - Ja, Ja, ja halleluja.
Jag håller aldrig hasigheten.
Jag ger polisen fingret innan jag drar ifrån dem. eller så ofta jag kan.
Då Stockholm är litet & våra vattenhål är få vet jag vilka som gömmer sig bakom sina respektive nick - Så där därför vet jag att ni är ena fega opportunistiska hycklare jag har snackat med er på Rosenhill där ni skrutit om er kör skicklighet & hastighets rekord & jag har sett er på Bulten & Nynäsvägen bryta mot alla trafikregler som finns [/B]- vill ni som laglydiga medborgare ta ert straff bistår jag gärna med att förse Polisen med ert reg. nummer & en skakig hjälm kamera film som visar er framfart på 50 & 70 km/h vägar - så kan ni göra rätt för er - Jag är riktigt trött på ert skitsnack - håll käften eller ta konsekvensen era hycklare.:dummer
Antijantelagen

...och du tyckte jag var rolig?:Bugar

Tack så mycket, jag behövde muntras upp en smula.:rofl

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back