FAQ-efterlysning angående hojköp

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Hej!

Har provat söka men inte hittat något, och vet heller inte ifall detta är rätt forumsdel, men jag kör på ändå.

Jo, jag snubblade in på SH förra året när jag gick i köptankar och då ställde jag mina frågor i modell/märkesspecifik tråd och fick rätt bra svar.

Det jag dock saknar, och anser att ett sådant här forum måste ha, är en FAQ eller liknande på viktiga saker att tänka på vid köp av hoj. SAkerna är då dels allmänna saker som att se att personen som säljer hojen faktiskt äger den, skulder etc men ännu viktigare, och även svårare för nykomlingar som mig, råd och tips på hur man provkör och testar en MC för att upptäcka så många fel som möjligt.

Jag vet som sagt att det finns märkesspecifika trådar här, men nog lär det finnas några basic och generella regler vid test av en hoj som gäller alla motorcyklar?

Det är således sådana jag eftersöker.

Antingen att en trevlig själv skriver ihop en FAQ eller att ni skriver viktiga saker som man måste tänka på och som jag kan klistra in i förstainlägget (med cred till er givetvis) för att på så sätt skapa en bra bas.
För jag kan tänka mig att de frågor jag grubblade och grubblar över återkommer titt som tätt?

Nåja, hoppas på många svar nu!

Mvh H

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP