Fantastisk sponsor!

Sånt gillar vi! :tummenupp

Men vad gör/säljer Olsbergs?
Har aldrig förstått mig på marknadsföring som inte har ett tydligt budskap (undantaget de stora drakarna som Nike, Coca-Cola etc som alla känner till).

ja det är härligt med folk som har pengar o gör ngt vettigt för dom...

inte den första han sponsrar heller om jag inte minns fel..

sandstream skrev:

Har aldrig förstått mig på marknadsföring som inte har ett tydligt budskap (undantaget de stora drakarna som Nike, Coca-Cola etc som alla känner till).

tydligen är..

Olsbergs är det samlade
namnet på företagsgruppen,

Olsbergs Hydraulics Eksjö,
Olsbergs Electronics Vallentuna
Olsbergs Gjuteri Bruzaholm.

Vår grupp och verksamhet
kännetecknas av en mångårig
satsning på utveckling och
design av såväl Produkter som
den miljö de produceras i.

edit: nu fick dom lite reklam till.. men det är dom värda...!

Fan va kul å läsa att det satsas lite från den Svenska sidan oxå :tummenupp Nu har man en ännu större anledning att följa WRC oxå :)

Olsberg är ett "litet" men internationellt företag som erbjuder hydraliska special lösningar inom alla områden om jag inte minns fel...har varit på Olsbergs i Eksjö men det va länge sen.

//TwinSucker

sandstream skrev:

Har för mig att de sysslar med påbyggnatoner till lastbilar.

Ni som vill läsa om Olsbergs klicka Här

Där står det om rallysatsningen och vad dom sysslar med :tummenupp

//TwinSucker

Tyckar han kunde lägga några hundratusen på Fredde också. Det hade varit fränt.

Vart ska man skicka brevet och tacka Olsberg för satsningen?

Vad Olsberg gör för svenskt rally är precis vad som har gjorts i andra länder (men kanske oftast av statsägda bilföretag som sysslar med rally), nämligen att driva upp dom talanger vi trots allt har, tills dom stora stallen får upp ögonen för dom, och kan ta över.

Jag vet inte hur läget ser ut på MC sidan, men man skulle ju kunna tänka sig att om någonting liknande fanns där, skulle vi kunna ha med ett par svenskar till i den stora internationella cirkusen.

En rallyåkare idag tar sig ingenstans utan massiv sponsring, ofta måste dom kunna erbjuda att ta med sig sponsorer for ett visst antal miljoner, för att ÖHT få en fabriksstyrning.

Merparten av alla talanger vi har förblir oupptäckta för att dom saknar pengar att marknadsföra sig själva med, det är ju inte direkt så att fabriksstallen står i skogarna och kollar vem som kör snyggast i en DM tävling, eller i MC fallet vem som verkar seriösast i ERF...

men vi behöver bättre banor, och coachning också... Åkare från sverige har verkligen odsen mot sig :(

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt