Fanken vad trögt det går att sälja hoj

Om det är den så verkar det vara rätt kurs. Billigast på blocket:tummenupp

Ja det är lite av en test om det överhuvudtaget går att sälja nu. Det är helt rätt som har påpekats att priset är fel så länge inte varan kan säljas. Många har svårt att inse att det inte är säljaren som enväldigt beslutar om priset.

Som sagt verkar segt så länge man inte skänker bort det, la ut min r1 till strax under vad alla andra begärde i sommras, men slutade med att jag fick gå ner 5k till för o bli av med den

Som sagt verkar segt så länge man inte skänker bort det, la ut min r1 till strax under vad alla andra begärde i sommras, men slutade med att jag fick gå ner 5k till för o bli av med den

Jag ligger nog 10k under närmast jämförbara hoj så jag gissar att de inte är så glada över den nya lägre nivån. Hojen är dessutom i kanonskick så den bör nog gå rätt snart.

Det som omedelbart hände med den nya och mycket låga prisnivån är att PM med förslag på byten ramlar in. Helt OK att folk visar intresse på ett eller annat sätt och det är också en möjlighet.

Last edited:
Jag försökte sälja min CB1000r-09 ett helt år...
Tröttnade tillslut och bytte in den.
Firman sålde den på 3 dagar 4000:- dyrare än vad jag hade begärt ett helt år.
Den såldes med finansiering...så folk måste alltså låna till sina leksaker och det kanske nte är så lätt att göra på banken?

Firman sålde den på 3 dagar 4000:- dyrare än vad jag hade begärt ett helt år.
Den såldes med finansiering...så folk måste alltså låna till sina leksaker och det kanske nte är så lätt att göra på banken?
Helt klart är det nog så, "enklare" att låna på mc-firman samt att man får lite garantier...

Ja det är jävligt svårt att sälja hojen i dessa tider.
Folk är fattiga och snåla. Dom vill inte betala vad hojen är värd.
Så tro inte på det där skitsnacket med att om priset vore rätt så skulle den vara såld.
Ge fan i att sälja skiten istället, det är bättre det än att en parasit får göra en bra affär på din bekostnad.

Fick nästan skänka bort en av mina hojar igår, men det är ju så det är.

Så tro inte på det där skitsnacket med att om priset vore rätt så skulle den vara såld.
Ge fan i att sälja skiten istället, det är bättre det än att en parasit får göra en bra affär på din bekostnad.

Parasit you say?

Marknadsekonomi säger jag.
Folk i allmänhet begär fantasi priser denna säljare verkar iallfall vara vettig:tummenupp

Det är helt OK för mig om någon köper och gör en bra affär på den. Hojen ska avvecklas, det är inte konstigare än så.

Tell me about it...
Billigast på blocket, bara scammail från england :fakta

Men som de flesta vet är det ju i princip omöjligt att sälja hoj på denna sida och din annons har varit ute en hel dag:va, avvakta åtminstone en vecka eller så innan du tar fram näsdukarna, släng ut den på blocket istället!

Är väl inte konstigt att det är svårt att sälja nåt som är helt onödigt, kostar en massa pengar att äga och bara kan användas halva året. När det dessutom är dåliga tider ekonomiskt och vi till råga på allt är i slutet av en dyngsäsong så blir man nästan förvånad att folk vill köpa överhuvudtaget.

Parasit you say?

Marknadsekonomi säger jag.
Folk i allmänhet begär fantasi priser denna säljare verkar iallfall vara vettig:tummenupp

Hej mojja!
Förra året så lade jag ut min FZ-8N 10 000:- under den absolut billigaste Fz-8an på blocket. Då hade jag slipon, skylthållare mm. mm Tror du inte att folk höll på att pruta ändå?
Då slog det mig.. Det är ju finaskris, folk köper saker dom egentligen inte har råd med. Allt ska vara gratis idag annars får det vara. Varför ska jag betala nypris för en hoj för att sedan skänka bort hojen till en parasit? Ps. Den hade gått 76 mil.

Men som de flesta vet är det ju i princip omöjligt att sälja hoj på denna sida och din annons har varit ute en hel dag:va, avvakta åtminstone en vecka eller så innan du tar fram näsdukarna, släng ut den på blocket istället!

Den finns där också med samma nya låga pris. Helt klart ett klockrent fynd för den som vill ha en ruggigt kompetent hoj till lågt pris.

Det är ett vettigt pris och jag hade köpt den direkt om jag letat.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti