Fan vilken klant man är ibland :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Köpte nytt skivbromslås med inbyggt larm till hojen idag. Vill gärna köra hoj till jobbet men har vart nojig för stöld då jag inte har uppsikt över hojen som står i ett garage ca 100 meter från jobbet. I garaget som är av öppen modell parkeras hojen i ett hörne så alla som går förbi ser den och eventuella tjuvar som försöker sig på nåt. Nu jobbar jag ju dock ofta till 22 och då är det ju inte så mycket folk ute och traskar på gatorna.

Men men idag med mitt nya fina lås kände jag att jag kunde lämna hojen utan att vara allt för nojig iaf. Allt var frid och fröjd tills dess att jag skulle åka hem och började leta efter nycklarna tilll hojen. Hittar dom inte i någon ficka och paniken börjar ta över, letar frenetiskt i alla fickor men kommer snart fram till att jag inte har några nycklar på mig. Blev en fin 100 meters sprint fram till hojen där jag ser att jag glömt nycklarna i låset som öppnar cutsen :huvet.

Nu när man sitter här hemma och surfar på SH så känns allting plötsligt väldigt bra med tanke på vad som kunnat hända med ny hoj och allt :banana.
Ville bara skriva av mig lite och påminna er om att hålla koll på era nycklar till hojen :)

Annars brukar det vara en klassiker att man glömmer skivbromslåset och kör sedan skivan sne i ett tappert försök att komma iväg :gnissla

Tur att det ordnade sig i vilket fall, det är ju en hel del löst folk ute i dessa tider.

:tummenupp

Jävlar, trodde först att du hade gjort ännu fler dumma nybörjarmisstakes! :hihi

Släng över en hundring för fotpinnen, jag måste ha mat! :4skrika

hållundan skrev:
2154380

Haha din stackare :pannkyss. Skicka ett PM med dina uppgifter så fixar jag det nu med en gång :tummenupp.

Shit va klantig du är ibland polarn,, synd att jag inte så nyckeln när jag gick förbi hojen innan... då hade det blivit ninja hem för mig å ABT hem för dig! ;-)

Imorn blir det puts och racedag va?? :banana

hållundan skrev:
2154380 Jävlar, trodde först att du hade gjort ännu fler dumma nybörjarmisstakes! :hihi

Detta "nybörjarmisstake" lyckades jag med efter 6års mcåka och 3års moppeåkning. Dock var det när jag skulle backa ut hojen ur garaget så det var inte så mycket kraft men tillräkligt för att spräcka min kolfiberskärm :huvet

Sundance Kid skrev:
2154416 Shit va klantig du är ibland polarn,, synd att jag inte så nyckeln när jag gick förbi hojen innan... då hade det blivit ninja hem för mig å ABT hem för dig! ;-)

Imorn blir det puts och racedag va?? :banana

Hehe, hade vart nice om jag hittade en ABT nyckel där hojen stog :hihi. Japp, i morrn blire puts. Ska plocka fram MrCap påsen så får vi ser vad vi hittar :banana.

EDIT: Wesslan, ingen här som trasslat in låset i framskärmen..tolkar ditt inlägg som att det var just det du gjorde :tungan. Vad Hållundan menar med nybörjarmisstake är att jag lyckades med bedriften att välta inne på Statoil, fastande i den satans fotpinnen som för övrigt gick i 2 delar vid "crashen" :4skrika. Numera hör min vänstra fotpinne hemma på en gsxr 750 :D

EDIT2: Jag lyckades även knäcka ett av fästena till mitt nya fina kåpglas härom dagen..för att 1 minut senare även knäcka fästet på andra sidan av kåpglaset :3freak. Är det nån som behöver hjälp med att mecka kan ni ju skicka ett PM :hihi.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...