Fan vad trött jag blir.. Höga priser på hojar i Sverige?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Varför har vi så satans höga priser på hojar i Sverige.

http://www.blocket.se/kristianstad/Honda_CBR_600F_i_toppskick_41639248.htm?ca=23_10&w=1

Kränga en 14 (snart 15) år gammal hoj för 35 lax..

Nej jag fattar inte, kollar man på italien/södra europa har man halva priset och där finns även prut marginaler. Är det bara för att vi i Sverige har våra 4 månader per år att köra så vi kan sälja dem för vad som helst eller är det för att det finns så få motorcyklar att det nästan blir som att sälja något exotiskt?

Billiga bilar har jag lyckats köpa som både vart skit och som varit bra. Men det med motorcyklar är dyrt här..

Jag vet att det finns ett fåtal hojar som faktiskt säljs för vad de är värda här i detta land. Jag köpte en 07:a med 470 mil på mätaren för 40% av nypris, tyckte jag var OK. Men allt är långtifrån schysst.

Last edited:
Italien är det mesta billigt nu då deras ekonomi är skit kass, lika så spanien,portugal och snart frankrike. England är billigt nu med så det beror mest kass ekonomi. Priserna på tex bilar från italien har ju gått ner rikitgt mycket dom senaste 2 månaderna.

Allting styrs av vad konsumenten köper produkterna för. Skulle folk inte köpa hojarna för dessa priser så skulle priserna gå ned. Sorgligt nog köper folk en R1a från 98 för 60 k och då får vi leva med dessa priser. Uppenbarligen har folk pengar och är inte rädda för att investera.

Det är som vanligt. Dom som ska köpa klagar på att det är för dyrt och dom som ska sälja klagar på att dom inte får nog betalt.

Jag ska sälja CB:n nu om några veckor. Räknar med att få sälja billigt.

Fast dessa hojar säljer ju knappt? De med vettiga priser försvinner ju direkt och kvar blir de med överpriser. Tycker det står still rent allmänt för tillfället, höga priser och dåligt väder så blir det inte mycket sålt. Så det finns nog rätt hyfsad prutmån ändå.

Det är inte säljaren det är fel på, det är han som köper den för det priset! Simple as that

Själv lägger jag mig oftast lite i överkant efter att ha gjort misstaget att lägga ut för billigt, bara att sänka om respons uteblir

Det är som vanligt. Dom som ska köpa klagar på att det är för dyrt och dom som ska sälja klagar på att dom inte får nog betalt.

Jag ska sälja CB:n nu om några veckor. Räknar med att få sälja billigt.

Som spelutvecklare lär man sig att man träffat rätt när båda sidor klagar lika mycket. ;) För att det klagas kommer man aldrig undan.

Fantasipris!
Han vet inte vad motorcykeln är värd, En drömmare.
Jag blir själv arg när jag ser sådana annonser.

Då kommer vi alla överens om att alla som ska sälja en mc säljer den väldigt billigt (alt. ger bort den), så att gnällspikarna har råd att köpa en:rolleyes:

Tillgång och efterfrågan.Om det finns en hora i stan så kan hon ta bra betalt,är där tjugo så blir det billigt.Italien har ju rätt mycket mer hojar och då pressas priserna.Men att ta in en gammal skithoj lite billigare är ju inte lönt,där finns trots allt kostnader.Mc-handlarna säljer bra just nu för nästan alla har inbyte dom inte blir av med och så får man ju garantier(hos vissa ett år)och finansiering.Tänk också på att en importerad hoj är svårare att sälja den dagen det kommer.

Blir du verkligen så upprörd över att någon hoppas att få så mycket som möjligt för det han vill sälja?

Är det en sådan hoj du letar efter, med de milen och från det året är det väl inte svårare än att du köper en som är mer vettigt prissatt?

Klart att cykeln i annonsen är dyr, det står ju längst ned att den är "tjejkörd" :fakta

Last edited:
Eller....Köp en hoj i Italien om det nu är priset som är det viktiga? Vilket Ickeproblem...

Sen beror det väl på vad man är ute efter också,,gäller det kategorin "sporthoj" alla märken,årsmodell inte livsviktigt,
så finns det många att välja på.
Tar man sig bara tid och inte rusar på så dyker det alltid upp ett bra objekt förr eller senare.
Tycker man dom är för dyra så skit i dom,,,enkelt.
Svårare än så är det inte.:)

Han skrev ju faktiskt att den var i toppskick, så jag tycker att priset är helt rätt...:fyllisar

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti