Fan vad ni är märkliga!!! SKÄRP ER!

Därför är jag inte intresserad av rr

• Antal röstningar
    0
Jag älskar motorsport med två och fyra hjul så länge jag kör själv.

Visst kan jag kolla in RR någon gång, men inget måste för min del. Glider hellre på min egen hoj och kör en sväng.

Banracing som är varmast hjärtat ser jag dock mer på, kanske för att jag tävlat så många år i det och har ju tävlat med en del av dom F1 och STCC/BTCC förare som kör nu. Blir då genast roligare att följa dessa då man har en "närmare" relation på något sätt till dessa.

Dock är det svårt att åka till en banracingtävling och inte själv tävla längre, suger i tävlingstarmen rejält och lite därav åker ja inte ofta på tävlingar.

Så det är inte för mig ett dugg konstigt att så många inte är intresserade av RR utan bara köra själv. Det är ju då man själv känner adrenalinkicken i kroppen.

Tittar man på pollen så är dom flesta mer sugna på att köra än kolla på RR, det är jag glad över, hur kul vore det om alla kolla på RR och inte åkte hoj :(

Dock fattar jag inte varför man blir lite sur äver tråden, okej att MW typ drog alla över en kant nästan. Men sånt är vi väl vana med. Typ alla bilister anser ju att vi MC förare är dumma i huvudet ;)

Last edited:
jag brukar sitta och kolla när valentino och grabbarna kör qualifying. det är förbannat kul. det är då som dom kör mest på gränsen. helt underbart att kolla på.
sen är det bara att åka ut och försöka härma ;)

har varit och kollat på synsam trophy eller vad det heter. det var tråkigt att kolla på. jag har faktiskt aldrig sett någon rejsing som varit kul att kolla på på riktigt. stcc och sånt är också tråkigt att kolla på. alla dessa sporter blir mycket mer spännande på tv tycker jag. när man står på mantorp får man se så lite av loppet.
hojarna åker förbi i 10 sekunder.. sen är dom borta i minst en minut.
när dom kraschar tröttnar man dock aldrig på. oj oj oj.. det är kul. så länge folk inte skadar sig förstås

Jag valde alternativ nio, RR e skettråkigt & ingen som stuntar ens, lite kul är det iaf när Åsa & Grusfylldtrajja kastar sig i fållan :D

Vilken muppig poll :p

Jag väljer:
SPänner hemsktgärna min kropp framför spegeln men tittar gärna på motorsport oxå.

Helst köra själv........... å drömma om att man e VDB, Chambon å grabbarna.......... eller Rossi........

Därför att jag bara har ettan, tvåan och fyran på min 15 tums skittv.

Re: Re: Fan vad ni är märkliga!!! SKÄRP ER!

Blip skrev:
Som du själv skriver så är huvudintresset snabba motorcyklar, men snabba motorcyklar är inte bara RR utan även speedway, enduro, cross etc etc. Så varför posta i RR forumet när man hellre går på supermotard tävlingar?

Att det var racingen som fick dej att bli intresserad av motorcyklar är jättebra, för mej började det då jag körde knattecross som barn och har därefter fortsatt med större hojar blablabla.

Att du själv lever för tävlingar etc är också jättebra för dej men passar oss andra med barn, jobb med konstiga tider etc ganska så dåligt.

Man får nog försöka skilja på sporthojar och roadracing hojar.

RR tävlingar tycker jag själv är rätt kul att kika på, däremot så är det rätt trist att glo i tabeller på vem som gör vad osv.

Summa sumarum, det som passar en själv passar någon annan rätt dåligt. Att man gillar sporthojar är inte samma sak som att man gillar att följa RR cirkusen.

Mvh Blip

:fakta

Chrille skrev:
Jag köper alla argument i tråden här men det finns inget tunnare än just bitchandet om avstånd. Är ni så rädda för att lämna hemkommunen?

Måste man lämna lägenheten :confused:

Världen är ju så stor och hemsk :crash

gladh

Jag har ingen personlig relation till någon RR-förare så därför har jag svårt att tycka det är kul att kolla på RR-tävligar. Av samma anledning har jag aldrig hållit på nåt fotbolls/hockeylag etc.

Jag köpte hoj bara för att jag gillade att rejsa och inte hade råd med sportbil. Nu har jag ju kört mycket tillsammans med er sporthojsåkare och upptäckt att det är ju mc man ska köra, inte bil :rock Med betoning på köra då, inte titta på. Som MW vet, så åkte jag hem från Karlskoga Bikeweek så fort åkningen för allmänheten var över och tävlingarna började.

Ah fan, måste tillägga en sak. RR kan vara roligt att kolla på om det är live och förarna är på svensk elitnivå och högre. STCC-rejsen har jag åkt och kollat på många ggr och hojarna är faktiskt riktigt kul att se.

Köra bana själv skulle jag gärna, och har planerat att, göra men fan vad det är tråkigt att kolla på. Usch och fy!

Jonne_boy skrev:
om man går på tävlingar och vill börja köra riktig RR själv vad ska jag kryssa i då?
Frågan lyder ju: " Därför är jag [SIZE=4 ]inte[/size] intresserad av rr"

Så ta dig en lång funderare och kryssa i alternativet som passar bäst, eller inget alls...

Kan någon förklara vad som är så intressant med 125:a kvalet där en rafflande kamp mellan Frutti Capricciosa och Altono Tortellini utspelar sig.
Jag har aldrig hajjat hur en svenne kan se något som helst intresse i det... :hej

Själv fattar jag inte varför jag inte kör RR själv, det är bara tid och pengar som saknas?

Eller kan det vara så att det inte postas så mycket i RR-forumet pga att ni som härjar där känner varandra och det är er lekstuga. Vi som inte kan rabbla alla WSB-värdsmästare sen starten orkar inte plugga in det bara för att få vara med i er klubb.
Inget elakt menat men det finns fler trådar om rookierejs än Motogp/ 250 som jag tycker är tätare och bättre.
Jag är blyg helt enkelt :rodnar

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back