Fan vad ni är märkliga!!! SKÄRP ER!

Därför är jag inte intresserad av rr

• Antal röstningar
    0
Jag och Bill G var funktionärer en helg på Sviestad (eller vafan den banan heter) för nåt eller några år sen.

Då fyllde vi kvoten av RR för all framtid. Fyfan,,, värsta helgen jag varit med om.

*99.9% män
*Skitigt
*Jävligt
*Tråkigt
*Pinsamt organiserat
*Ingen mat
*SOVA I TÄLT!!!
*Två-taktsknatter från klockan sju på morgonen till nio på kvällen

Aldrig mer en RR-tävling,,,, :zpy

Jag gillar sporthojar för att dom helt enkelt är snyggast och den enda typen av motorcyklar (förutom supermotard) jag kan tänka mej att köra... dom har mer effekt än dom flesta andra hojar, nu har jag iofs bara en 125:a...

Om jag inte kollar på RR eller kör RR... va f** bryr du dig för... alla behöver väl inte va som du... de har va den dummaste tråden ja har sett på länge. Nu har jag inte sagt att jag inte kollar på RR... för ja kollar på MotoGP o kollar på Veidec trophy på knutstorp.

Jag gillar att fiska, men det betyder inte att jag följer varenda fisketävling i Sverige för det, på samma sätt är det med motorcyklar. Jag gillar att köra MC, men det betyder inte att RR-tävlingar är det mest lattjo jag kan tänka mig i hela världen även om det mycket väl kan vara kul att se på ett eller annat race.

Man har olika intressen helt enkelt, det är inte en ett-till-ett-mappning mellan MC-intresse och RR-intresse för att uttrycka sig på IT-lingo.

skittrist jävla sport!

Bara fjollor som kör runt runt i en cirkel och tror att de är coola!

Fy fan! :mad:

Om man bortser från alla självklara argument/åsikter om upplägget på denna tråd så ska jag förklara mitt "ointresse".

* Jag bor i Sthlm och har ingen bil. Jag har en motard. Jag har en motard bland annat för att jag inte har råd med en sporthoj samt att en motard är mer praktisk i en stad.

* Har man ingen bil är det låååångt till alla tävlingar.

* Att ta sig till tävligar kostar pengar och jag har en väldigt ansträngd ekonomi.

* Jag ser MotoGP och SBK när det går på tv. Försöker se alla svenska race som sänds på tv.

* Jag är inte så intresserad av svenska RR då jag tycker det är roligare att köra själv (ovan nämnt varför jag inte kör RR) än titta när andra kör.

* Jag kör inte hoj för att folk ska se mig. Då skulle jag inte köra på kurviga småvägar i skogen utan enbart köra i stan.

* Jag kör motard men är inte hysteriskt intresserad av motardtävlingarna i Sverige. Självklart går jag på de race som annordnas så att jag kan ta mig till dom men som jag redan sagt kör jag hellre själv än att titta på.

Jaja... som sagt, jag är inte ointresserad men jag är inte heller ett freak.

Dessutom har jag några andra intressen att underhålla.

/Lucky9

Är i största allmänhet ganska allergisk mot bänkidrott/sport, och annat som jag inte har råd/tid att utöva själv...

edit// I o f s så har jag nog varit å kollat på en RR-tävling i år, så det handlar nog mest om att ha tid....

Re: Re: Re: Fan vad ni är märkliga!!! SKÄRP ER!

Macho Woman skrev:
Jag önskar bara att jag kunde förstå alla människor i världen så att vi kan bli bättre vänner. *gruppkram*
Världsfred genom RR!
Ambitiöst kanske, men varför inte?

Re: Re: Re: Fan vad ni är märkliga!!! SKÄRP ER!

Macho Woman skrev:
Det är bara flamebait! Jag är bara hysteriskt engagerad själv och skulle tycka det var intressant att höra varför andra tycker att det är tråkigt. I så fall skulle man ju kunna dra lärdom av det för att på bättre sätt kunna promota sporten i framtiden.

Du är ju bara engagerad i förarna =)

Det var ett jävla gnäll om avstånd! De flesta som gnäller är stadsbor som har 20-30 mil till banorna och om man sitter 3 timmar i bilen eller 45 minuter kan ju inte göra så stor skillnad.

Jag köper alla argument i tråden här men det finns inget tunnare än just bitchandet om avstånd. Är ni så rädda för att lämna hemkommunen?

Re: Re: Re: Re: Fan vad ni är märkliga!!! SKÄRP ER!

eisbaer skrev:
Du är ju bara engagerad i förarna =)

Jag erkänner. Synd bara att de har skinnställ och hjälm på 95% av tv-tiden...

Vad ni klagar? Måste allt vara så seriöst hela tiden! Frågan var ärlig. Upplägget gjorde jag på kul. Skämta är kul. Eller?

Chrille skrev:
Det var ett jävla gnäll om avstånd! De flesta som gnäller är stadsbor som har 20-30 mil till banorna och om man sitter 3 timmar i bilen eller 45 minuter kan ju inte göra så stor skillnad.

Jag köper alla argument i tråden här men det finns inget tunnare än just bitchandet om avstånd. Är ni så rädda för att lämna hemkommunen?

Hum... Det är väl ändå rätt stor skillnad på 45min eller 3h? Jag har 20mil till närmsta bana (Härnösand), och den öppna träningen (heter det så?) är på Onsdagar. Det funkar inte då, visst är det en prioriterings fråga och hur mycket man är villig att satsa, men att ha ett jobb som kräver att man är pigg funkar dåligt med sena nätter.

Sedan ska väl erkännas att jag är jäkligt bekväm av mig, det ska vara lätt och lämpligt att träna! :)

Sedan suger det verkligen att vara motorintresserad och bo i Bollnäs, vi har inte ens en godkänd Gokart bana att åka på! Men va fan.. Vi har inte ens ett vettigt sjukhus så jag vet inte riktigt, det kanske går hand i hand? Kan man inte göra illa sig behöver man inget sjukhus? :)

Sedan jag har åkt lite bana (minimoto också) så har glädjen med att köra vanlig väg försvunnit till viss del, numera ser jag nästan bara potensiella olyckor överallt efter vägarna... Flera som råkat ut för det fenomenet?

Saken e kanske den att Media.. Är idioter hur ofta sänder de någon rr.. nä golf måste sändas.. *NOT*

sen tycker jag att de e roligare o själv sitta på hojen (bana eller ävg) o köra :squid

Macho Woman skrev:
Det här är ett forum för folk som gillar snabba och funktionella motorcyklar. Ändå verkar intresset för själva sporten road racing vara relativt litet. Få av forumets medlemmar postar kommentarer i racingforumet och ännu färre verkar se MotoGP, World SBK eller liknande, eller för den delen (det viktigaste av allt) åka på tävlingar. För mig är det helt oförståeligt. Det var racingen som fick mig att bli intresserad av motorcyklar från första början.

Detta faktum att så få verkar ha något intresse av rr förbryllar mig. Vad är det för fel på er? :confused: Själv lever jag för att åka på tävlingar, kolla race på tv eller hänga med i de senaste nyheterna.

Nu vill jag veta: VARFÖR ÄR DU INTE INTRESSERAD AV RR?

Fy fan villket dumt inlägg !!!

Bara för att man kör måste man väl inte vara såld på roadracing?

Finns ju nått som heter prioriteringar också, en del lägger kanske den lilla tid de har till över för att just KÖRA hoj själva istället för att kolla på när andra gör det.

själv tycker jag det är djävligt kul att kolla , men tiden räcker helt enkelt inte till , men inte fan frågar jag vad det är för FEL på alla andra som inte gör det.

SKÄRP DEJ SJÄLV!! :squid

Jag skulle tro att minst hälften av Sveriges RR-utövare har ca 20 mil till sin "hemmabana" och jag har naturligtvis förståelse för att inte alla kan ta sig den tiden.

Dock är kärnan i Jenny's poll intressant och något som jag är oförmögen att reda ut själv.

Jag har alltid gått på backtävlingar, cross, rally, rallycross, folkrace och sedan några år roadracing. Det som förvånar mig är att inte ALLA med hoj gör det. Det är ju en perfekt dagstur?! 20-30 mil till banan(åka hemifrån vid 8-9), en dags hyfsat spektakulär show till löjligt lågt pris och sedan hemfärd mellan 15-18 beroende på om man vill se rookie-rejsen. Du är alltså hemma vid niosnåret även om du stannar och tar en matbi hemvägen....

XENOMORF skrev:
skittrist jävla sport!

Bara fjollor som kör runt runt i en cirkel och tror att de är coola!

Fy fan! :mad:
WORD, eller nåt.

En massa karlar i skinnkläder som försöker imponera på varandra. Kan det bli mer bögigt än så? Värst är det i R1000 där de försöker imponera med bakhjulsåka också. För att inte tala om svart-guld-kombinationer.:D :D

Nä, fy fan.

Hade jag haft råd så skulle jag ha kört själv. OCH KOM NU INTE MED KOMMENTARER AV TYPEN, visst har du råd, det är bara att prioritera. Jag prioriterar nog som det är redan. Men någon gång........................

Springer på tävlingar, kör bana, postar i rr-forumet. :)

DumDum skrev:
Hade jag haft råd så skulle jag ha kört själv. OCH KOM NU INTE MED KOMMENTARER AV TYPEN, visst har du råd, det är bara att prioritera. Jag prioriterar nog som det är redan. Men någon gång........................

Springer på tävlingar, kör bana, postar i rr-forumet. :)

Sluta spring på tävlingar å kör mindre bana så har du råd..... :rolleyes:

RPM lover skrev:
:D
Kontring...varför diggar du inte dragrace ?

Precis, är det FÖR manligt kanske? Näväl... Jessica Olsson, Gabbi Nikolovska och Anna-Lena Asplund, tre tjejer i Super Gas Bike som vet hur man kör ifrån grabbar. Dom t.o.m. vurpar snyggare.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back