Fan vad less man blir på allt slödder!

Underskatta aldrig ett par invanda kängor.

Dom har räddat mig ett par gånger.

Angående "ketting". Tror inte farbror blå tycker om att ordningsvakterna använder sådana, fast det vore bra ibland. vissa individer avskräcks inte av expanderbara :dummer
Oftast dom som inte varit i kontakt med den :fatta!

HönaPower skrev:
Dom har helt enkelt inte tillräcklig IQ för att konversera, utan förmedlar sig på ap-stadiet istället....hoppas dom snubblar i sina fula kängor & slår pannan i asfalten hela bunten... :näsblod

Pratar du om stockholms krog vakter :va

HönaPower skrev:
Medborgargarde, det är lösningen...

Frågan är om det verkligen är det. Visst, tanken är god. Men hur blir det i vekligenheten? Vilka ska man ingripa mot? De som uppträder hotfullt? (vem har inte gjort det utan att mena nåt?!) De som står i stora klungor och skrämmer folk i tunnelbanan? (gör de verkligen något?!) De grupper som ShyGuy träffade på? (en gång per månad säger han att de "höll" på). Vilka befogenheter har man? Slå tills folk knappt andas längre? Bunta fast dem i buntband till polisen kommer (när kommer de?!)?
Och framför allt tror jag att det lätt går över styr om allmenheten "blandar" sig i med medborgargarde och liknande. Lätt att ta fel personer och lätt att gå för långt i att straffa.

Min lösning på problemet är att polisen borde få klar mera resurser! Mer pengar och mer poliser.

FreddaAbborre skrev:
Frågan är om det verkligen är det.
Lätt att ta fel personer och lätt att gå för långt i att straffa.
Min lösning på problemet är att polisen borde få klar mera resurser! Mer pengar och mer poliser.

Omfördela resurser tror jag du är ute efter, effektivisering kanske. :va

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...