Fan vad arg man blir

Nurse Ratched skrev:
Man måste väl kunna vända ryggen till om någon får för sig att ge sig på dessa förövare och deras kompisar som jublar i rätten?

Jag skulle nog sova gott, men vem ska du få att riskera strängt straff pga detta? De som har intresse av att brottslingar döms är inte de samma som halvt slår ihjäl folk, de som slår ihjäl folk halvt gillar nog att det är så lätt att komma undan.
Media håller dem ju också om ryggen, när någon köpt en läsk för mycket på skattebtalarnas bekostnad så vrider man och vänder och fotograferar och kartlägger (vilket visserligen är helt rätt) men när några kommer undan från dödsmisshandel så censurerar man lydigt fotografierna och släpper inga namnuppgifter. (Men vi får inte glömma att de minsann släppte signalement på den blonda omgående, allt för att få en bättre värld).

Chris Ash skrev:
Ojoj....det där var faktiskt lite oväntat.
Jag hade velat se domen utvisning samt utvisning för hela deras familj, börjar bli trött på sådana här nyheter nu. :mad:

Jag har absolut inga fördomar. :rolleyes:

Angående den där omröstningen så verkar det som 93% (lite drygt) av alla som svarat inte litar på den svenska domstolen. Kanske skulle tas och göras någonting åt det? Vad har jag inte en aning om, men det måste ju göras någonting när i stort sätt alla tillfrågade inte litar på domstolen.

Hinkas skrev:
Angående den där omröstningen så verkar det som 93% (lite drygt) av alla som svarat inte litar på den svenska domstolen. Kanske skulle tas och göras någonting åt det? Vad har jag inte en aning om, men det måste ju göras någonting när i stort sätt alla tillfrågade inte litar på domstolen.
Ställ samma fråga under en annan artikel med motsatt innehåll så får du en helt annan bild på omröstningen.

Det är farligt att lägga sig i vad än som händer.
Hörde tex att f-bolagen anser att man inet ska få ut försäkringspengar om man stoppar ett bråk (och blir skadad själv)och själv har druckit alkohol.

Sen har vi problemet med att man inte får vara anonym i rätten, utan ens personuppgifter kan bovarna bara knalla in och begära ut, sen sitter man i skiten.

Förstår att folk blir både blinda och döva.

jag tycker det dummaste är att två blir ju dömda. En för att ha misshandlat Marcus och en för att ha misshandlat hans kompis. Varför bara ett års fängelse då han erkänt att han misshandlat honom? Ifall han erkänt misshandeln som ledde till hans död så borde väl kring det tiodubbla vara mer logiskt?

morlock skrev:
Ställ samma fråga under en annan artikel med motsatt innehåll så får du en helt annan bild på omröstningen.

Mycket troligt, hade dom blivit dömda till livsstil och samma fråga ställdes hade det nog varit helt omvänt, eller inte. Vem vet? :tungan

honkiie skrev:
jIfall han erkänt misshandeln som ledde till hans död så borde väl kring det tiodubbla vara mer logiskt?

Nu är jag inte insatt i fallet men jag fattar det som att han blev dömd för att ha sparkat honom i magen, att det var han som sparkade ihjäl Marcus är inte bevisat. De har uppenbarligen inte haft så mycket att komma med i rätten och därför blir det friande alt straff för det de kunnat bevisa.

Än så länge har det inte snackats om att kasta ut alla invandrare, har alla fattat att det är svennar som gjort det här?

Är det svennar som har gjort det?

I något av P3:s radioprogram så kommenterade advokaten Thomas Martinsson vännernas jubel vid frisläppandet med att "det är ett vanligt sätt att uttrycka sin glädje och lättnad i sydeuropa"

Ingen som har bilder/namn på de inblandade?

Victor skrev:
Än så länge har det inte snackats om att kasta ut alla invandrare, har alla fattat att det är svennar som gjort det här?

Vet inte vad det är för personer som gjort det. Är det svenskar så skicka in dem 15-20 år i finkan. Om det är invandrare så skicka "hem" dem.

\Masonit

Victor skrev:
Av dömma av ett namn jag såg så är det svenskar ja. Boende i innerstan.
Fast jag kollade inte så noga iofs.

Det är en mix av namn, på de jag fått i alla fall. Vet inte om de stämmer. Lite helyllesvensk, lite diplomatson och lite resande folk om jag utläser korrekt.

Markus skrev:
Det är en mix av namn, på de jag fått i alla fall. Vet inte om de stämmer. Lite helyllesvensk, lite diplomatson och lite resande folk om jag utläser korrekt.

Okej, fan vad vi är hemliga förresten :hihi

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back