Fan vad arg man blir

För att låna tråden lite.

Vad anser ni om lagförslaget om att man måste ingripa när någon är i nöd, om man anser sig kunna påverka, i alla fall skall man larma/påkall hjälp.
Det kanske blir det ännu svårare att få vittnen, då de som sett men inget gjort, inte kan säga vad de sett för då erkänner de en lagöverträdelse.
Synd att det skall behövas, synd att kurage är så sällsynt. Tragiskt.

Jag tycker misshandlarnas kompisar är lika vidriga som misshandlarna själva. Att applådera i rätten och ljuga för domstolen (jo jag antar att så är fallet) så är man inget annat är en riktigt jävla svin. Skulle haft en superhjälte i stockholm som kunde ketta dom hårt och länge så dom lär sig nå hyfs.

supernaut skrev:
För att låna tråden lite.

Vad anser ni om lagförslaget om att man måste ingripa när någon är i nöd, om man anser sig kunna påverka, i alla fall skall man larma/påkall hjälp.
Det kanske blir det ännu svårare att få vittnen, då de som sett men inget gjort, inte kan säga vad de sett för då erkänner de en lagöverträdelse.
Synd att det skall behövas, synd att kurage är så sällsynt. Tragiskt.

Jag anser inte det skall vara olagligt att vara feg/rädd

honkiie skrev:
Jag tycker misshandlarnas kompisar är lika vidriga som misshandlarna själva. Att applådera i rätten och ljuga för domstolen (jo jag antar att så är fallet) så är man inget annat är en riktigt jävla svin. Skulle haft en superhjälte i stockholm som kunde ketta dom hårt och länge så dom lär sig nå hyfs.

ibland är SVÄRDET mäktigare än PENNAN :tummenupp

honkiie skrev:
Jag anser inte det skall vara olagligt att vara feg/rädd

Nej, då skulle väl du suttit på livstid nu din kettare. :mad:
Skämt å sido, jag reagerade likadant först men som vanligt är interubrikerna helt ärliga. Förslaget från kd var att man skall göra det som rimligen förväntas av en, t.ex. kalla på hjälp eller rycka in om man är tydligt jämnbördig eller överlägsen fysiskt.
Som det är idag är du inte ens skyldig att hjälpa en unge som håller på att drunkna i en plaskdamm, det känns inte helt modernt heller...

Jävla idioter. Vad hade ni gjort om det hade hänt er son?

Hade dödat dem, sen hade jag nöjt mig med fängelse. Det var värt det iallafall :kocko

Jag blir riktigt förbannad när jag läser om oprovocerat våld. Då det dessutom rör sig om flera mot en så sticker det ordentligt i ögonen.
Lider med föräldrarna.

PS, korvgubbe:
korvgubbe skrev:
(med några få undantag)
:fakta

Har du förtroende för svenska domstolar?
Ställningen just nu:
Ja (5.6 %)
Nej (90.3 %)
Vet ej (4.1 %)

Stabilt

Va fan, sätt polarna/vittnena på ett lögndetektor test. Svårare än så är det ju inte. Dra me dom anklagade också i samma veva.

Jag trodde aldrig jag skulle skriva det här inlägget, jag brukar bli provocerad av kommentarer om att vissa element ska "tas om hand" på våldsammast möjliga vis.

Dock måste jag få säga: Det måste väl finnas tillräckligt många som är upprörda över det här för att någon ska ta lagen i egna händer? Det måste väl gå att få fram personuppgifter när domen kommer? Det måste väl gå att få "Instant Justice"? Man måste väl kunna vända ryggen till om någon får för sig att ge sig på dessa förövare och deras kompisar som jublar i rätten?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back