fan va nice

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
shiat råkade hälla ut en grogg på mitt tangentbord förra lördan.. katastof. men nu har jag fått ett nytt helt gratis tillsnikat tjohoo. fan alltså vad handikappad man känner sej utan datamaskin :hihi

bara dra ur sladden, skruva isär å göra rent.. e faktiskt ganska nyttigt å ducha tangentdelen nån gång ibland.. blir ju LITE skit under å på tangenterna

Jag spiller saft på tangentbordet i snitt en gång i veckan skulle jag gissa. Som tur är dricker jag bara fun light numera så tangenterna blir inte sådär äckligt sockerkladdiga och fastnar längre. :tummenupp

Annars är det bara att duscha av skiten, låt torka ordentligt efteråt bara.

Visst kan man bli lite irriterad.
För nån vecka sen ställde jag ett mjölkglas alldeles bredvid datorn, i hopp om att få dricka upp mjölken. Pyttsan, uppe på datorn låg en hel hög böcker och papper. Och ja...lista ut vad som hände.
Mjölken var inte längre kvar i glaset utan över:
*Tangentbord
*Telefon
*Halva skrivbordet
*Golvet
Mjölk överallt! Ledsnade ur direkt och slängde ner det mesta som var nermjölkat i badkaret och spolade vatten på grejjerna i ren ilska. :argpådato
Tangentbordet klarade nästan av vattenchocken. Det blev en vända förbi Clas Ohlson den dagen.

Jag plockade isär mitt tgb och körde det i diskmaskinen som ett sista desperat försök att få bort utspilld cola. Det funkade ett tag, men nu finns det inte mer :död

Själv tvättar jag aldrig mitt tangentbord, har liksom en bakterieodling där som inte vill bli störd :tummenupp

det jag gjorde vA att jag skruva isär skiten o delade på dom 2 plastark som sitter inuti, dom va limmade/ihopsmälta på 3-4 ställen, tyvärr så sprack plasten mitt över en sån prick som är en av kontaktpunkterna när jag delade på det. bara kasta skiten, tangentbord verkar va förbrukningsvara, köper nu endast billiga skittangentbord. max 70 spänn får dom kosta :näsblod dom brukar hålla ett år lr så i snitt, innan dom blir söndergroggade.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg