Fan va najs

Proen

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
uppsala
Hoj
ingen
känner bara lycka...Första åkturen avklarad.
Stånkan hostade igång direkt och man fick åter igen lyssna till det härliga mullrandet. Körde lugnt genom stan och svängde ut på en grym 70 väg som jag brukar åka på, smällde i 1:an, 2.an...slog av för ett kort ögonblick och sen full gas igen....känner den underbara känslan av en hoj som lyfter..haha fyfan vilken känsla....smäller i 3:an och känner direkt att det är dags att lägga ner hojen på båda hjulen igen. fan det går för fort tänker jag+ att jag känner mig ringrostig och vill absolut inte klota första turen. 5 min senare är jag uppe på slangen igen med ett sjukt flin :D som inte försvinner. Det är nu man verkligen förstår varför man kör hoj. Kör hyffsat lugnt ett tag och njuter bara av solen som faktiskt värmer en hel del. Stannar till vid vägkanten och tar en cigg och njuter, Känner bara värme i kroppen. Startar hojen igen och gör några försök till på slangen..men inser att det räcker för idag. Åker hem och tar en öl och skriver av mig lite här. Hoppas det blir lika fint väder imorrn :banana
 
Det skall bli skitväder igen har dom sagt. Försök stoppa ner all glädje i en burk och stäng igen ordentligt. Kan vara bra att vädra ut när man får abstinens igen.
:tummenupp
 
Proen skrev:
känner bara lycka...Första åkturen avklarad.
Stånkan hostade igång direkt och man fick åter igen lyssna till det härliga mullrandet. Körde lugnt genom stan och svängde ut på en grym 70 väg som jag brukar åka på, smällde i 1:an, 2.an...slog av för ett kort ögonblick och sen full gas igen....känner den underbara känslan av en hoj som lyfter..haha fyfan vilken känsla....smäller i 3:an och känner direkt att det är dags att lägga ner hojen på båda hjulen igen. fan det går för fort tänker jag+ att jag känner mig ringrostig och vill absolut inte klota första turen. 5 min senare är jag uppe på slangen igen med ett sjukt flin :D som inte försvinner. Det är nu man verkligen förstår varför man kör hoj. Kör hyffsat lugnt ett tag och njuter bara av solen som faktiskt värmer en hel del. Stannar till vid vägkanten och tar en cigg och njuter, Känner bara värme i kroppen. Startar hojen igen och gör några försök till på slangen..men inser att det räcker för idag. Åker hem och tar en öl och skriver av mig lite här. Hoppas det blir lika fint väder imorrn :banana


Åkte du i Uppsala runt 17:00 tiden? Du drog iväg i en kurva vid bron. Fast den KTM:en hade oranga kåpor du kanske har bytt?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top