fan va jag älskar att...

Gix skrev:
Jag e oxå fattig studerande (ibland)! Men såhär gör jag:

Skaffat tjej som gör mat åt mig varje dag, å rätten kan gott bestå av en fin/dyr nöt innerfilé som jag fått från jobbet... eller något annat...

Man ska fan i mig äta kött å dricka 1 liter mjölk/måltid!

OBS! Jag tror jag är partisk vad gäller detta köttätande...

Då kan du säga hej till kompisarna åderförkalkning och för högt kolesterol.
:hej

Vad kan det blir för kulinariskt idag då månntro???

Kan ju meddela att jag håller på att blida ett ekosystem i min vask eftersom jag fan aldrig diskar efter mig heller... Gårdagens tallrikar, kastruller å skit står kvar på bordet....

Hmmm, lutar åt falukorv med spagetti, eller falukorv å nudlar... FY 17.....

hållundan skrev:
Vad kan det blir för kulinariskt idag då månntro???

Kan ju meddela att jag håller på att blida ett ekosystem i min vask eftersom jag fan aldrig diskar efter mig heller... Gårdagens tallrikar, kastruller å skit står kvar på bordet....

Hmmm, lutar åt falukorv med spagetti, eller falukorv å nudlar... FY 17.....

pizza här :)

Pizza skulle vara sååååååå jefla gött... Men mina resterande 130 kronor denna månaden tillåter nog inte det så värst... ELler kanske dom gör... Men det är faktiskt bara 12 idag....suck

OKej, såhär blidde det idag...

Två paket KYCKLINGnudlar....
10 prinskorvar....
en desperados.... vet nån vad det är???

ska starta en ny trpd om det förresten.... mmm vilken god middag :rolleyes:

hållundan skrev:
Pizza skulle vara sååååååå jefla gött... Men mina resterande 130 kronor denna månaden tillåter nog inte det så värst... ELler kanske dom gör... Men det är faktiskt bara 12 idag....suck

Jag "hittade" en fläskfilé i frysen igår, så maten för gårdagen var "gratis" vilket antagligen innebär "utemat" idag.
Det är ju inte direkt lustfyllt att laga mat i ett kök stort som en skokartong... Annars lagar jag GÄRNA!!

/FW

Matlagning kräver ju kokböcker och ingredienser :(

..bott själv i några veckor nu, impad av att jag faktiskt orkat laga käk ibland, blivt lite extra mkt äta ute också.. men men vad ska man äta idag då?

Lutar åt frysen eller bara några mackor, så får det bli äta ute imorn också då jag måste ut på stan hehe

MRX_Martin skrev:
Jag har 500 kr i månaden, det ska räcka till bensin och allt godis o mat o skit som jag köper...

Dom första månaderna med moppen räckte inte pengarna ens till bensin.... Nu är det så jävla kallt så nu åker man helst inte mer än nödvändigt... Jo lite kanske... Jo, på med helstället o stövlarna, på med hantagsvärmen på moppen på högsta effekt o ut o gasa!, jorå , ett tag till kan man åka, har som mål o åka hela vintern, mer eller mindre, hehe...

Har sparat ihop en del nu, men det går trögt, känner mig så jävla fattig, kan ju inte sticka ner o käka hamburgare elelr köpa godis lite när som helst, mycket för bensinskatten :mad: :mad: Får ju lägga alla mina pengar på bensin, usch...

Ska försöka övertala så jag får hela banbidraget, köper ju ändå aldrig kläder o sånt, hehe...

Ska börja jobba nu med!, asgött, börjar på lördag... här ska tjänas pengar! :)
Får se hur mycket jag kommer o jobba men målet är väll att tjäna minst 500 kr till en början, det blir ju rätt mkt pengar extra, nu är det ju så jag klarar bensinen, plus nån hamburgare o lite godis o sånt, 500 til kommer ju räcka långt! Det är ju typ 10 hamburgare till i månaden! :yoparty :) Sen om det är vettigt o lägga pengarna på hamburgare är ju frågan, hehe, nädå, ska lägga ltie pengar på hojen med...

hmmm jag klarar mig MAX 2veckor på 950kr, fast då kör jag ju bara 100mil/mån just nu också, på sommarn blir det väl minst 3-400mil/mån= 2000-3000kr bensin och olja....
tur att man snart fyller år iaf. då får man några tusen och det är ju väldigt lägligt just nu......
ska spara 2-3000 tills man köper sport 125a i sommar igen, ska försöka ge fan i att köpa så mycket grejjer till dt:n..... :) :huvet
:huvet

Dagens mat bestod av stulen mat från skolmatsalen... ska egentligen betala där tydligen...
sen när man kom hem blev det två burkar tonfisk... mumma...

Snart ska jag äta stekt laxfilé med potatis/jordärtskockspuré, gröna ärter och en sallad till. Avnjuts med rent källvatten . Avslutas med kaffe och italienska mandelkakor.

Goodstuff skrev:
Snart ska jag äta stekt laxfilé med potatis/jordärtskockspuré, gröna ärter och en sallad till. Avnjuts med rent källvatten . Avslutas med kaffe och italienska mandelkakor.

låter inte helt illa pinkat det där!!!

:)

Idag:

Frukost - havregrynsgröt och äpple
Fika - blåbärspaj med glass och kaffe
Lunch - tunnbrödsrulle (med keso m.m.)
och sen nån folle på det :)

...fast det börjar bli tomt i min kyl nu. Måste ju skrapa ihop till kvällsmat också.

berggren_martin skrev:
Idag:

Frukost - havregrynsgröt och äpple
Fika - blåbärspaj med glass och kaffe
Lunch - tunnbrödsrulle (med keso m.m.)
och sen nån folle på det :)

...fast det börjar bli tomt i min kyl nu. Måste ju skrapa ihop till kvällsmat också.

Fasen va du pimplar folle då?? :) Själv har jag skrapat ihop lite sparpengar å lite stålar jag hitta i en ficka när jag tvätta kläder, så det blir faktiskt piza idag...

har vart så duktig å bytt vatten i mitt akvarium såååå...

hållundan skrev:
...vara student...

hmm, med risk för att hamna på mattias svarta lista i enighet med hur min dörrmatta är beskaffad eller så... Så tänkte jag bara skriva vad min otroligt kulinariska middag idag bestod av...

Två paket nudlar med räksmak.
Ett paket bacon, som blev knaprig.
En burk med majs.
En starköl.

Så min fråga... Vad fasen äter ni andra som är studenter??

Jag har verkligen inte mycket pengar till att vispa ihop nått lyxigare... Sååå

skål!

:öl

Hehe..jag ska iaf inte klaga på maten...

Igår till lunch: Lax m. pasta och ratatouille
Imorgon till lunch: Benfri kotlettrad, pepparsås. :tungan
-||- Middag: Tacobuffé

(går på internatskola = kock o god mat) :tummenupp

såhär gör man!

man studerar, tar både lån + bidrag, jobbar extra och till sist så bor man kvar hemma och gör det dessutom helt gratis med lagad mat på bordet varje dag(nästan varje dag)! :tummenupp

men det är nästan en förutsättning när båge ska införskaffas känner jag...

/andreas

edit: och klämmer det åker man till mor- och farföräldrar! eller kanske till bruden?

Mitt studentmattips är inte helt olikt många andra av de som redan nämnts, men here we go:

1 pkt bacon
1 brk champinjoner (Jo, champinjoner är faktiskt gott, säkert nyttigt oxå!) :va
1 brk Tomat/Basilika Creme Fraiche

Stek de två översta först, häll i creme fraichen sedan och låt det puttra en stund. Serveras med delikata makaroner(gärna med en hög smör i så hjärtat mår bra...he he)

Mumma för den fattige! :)

Backdraft skrev:
Mitt studentmattips är inte helt olikt många andra av de som redan nämnts, men here we go:

1 pkt bacon
1 brk champinjoner (Jo, champinjoner är faktiskt gott, säkert nyttigt oxå!) :va
1 brk Tomat/Basilika Creme Fraiche

Stek de två översta först, häll i creme fraichen sedan och låt det puttra en stund. Serveras med delikata makaroner(gärna med en hög smör i så hjärtat mår bra...he he)

Mumma för den fattige! :)

Köp färska champinjoner. Mycket godare och inte mycket dyrare!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show